Nav
biedronka
Biedronkado końca 4 dni
rossmann
Rossmanndo końca 12 dni
jula
Julado końca 8 dni
żabka
Żabkado końca 13 dni
pepco
PepcoWażna od jutra
castorama
Castoramado końca 13 dni
drogerie natura
Drogerie Naturado końca 11 dni
dealz
DealzWażna od jutra
neopunkt
NEOPUNKTdo końca 6 dni
media markt
Media Marktdo końca 6 dni
action
Actiondo końca 6 dni
dino
Dinodo końca 6 dni
delikatesy centrum
Delikatesy Centrumdo końca 4 dni
hebe
Hebedo końca 6 dni
Nav
Reklama
Reklama
Reklama
Aktualności

Rozpoczęcie sezonu grillowego. Gdzie najczęściej robimy zakupy?

Do zakupów na grill wybieramy Biedronkę, a z wyrobów mięsnych najczęściej kupujemy kiełbasę.
Cover
adobe stock

Majówka jest coraz bliżej, co oznacza rozpoczęcie sezonu grillowego. Jest to pora, kiedy chętnie spędzamy czas z przyjaciółmi lub rodzinną. Według ostatnich badań firmy Inquiry z wyrobów mięsnych do grillowania najczęściej wybieramy kiełbasę, drugi produkt, który trafia do naszego koszyka podczas zakupów to piwo, a za nim pieczywo. Średnio Polacy tracą około 15 mln złotych na grilla corocznie, zwykle na jedną imprezę wydajemy około 90 zł na osobę.

W rankingu sklepów najczęściej wybieranych dla zakupów na grilla na pierwszym miejscu znajduje się Biedronka – aż 71% respondentów wybierają tą sieć. Na drugim miejscu znajduje się Lidl (52%) oraz Kaufland (31%). Inne sieci, takie jak Auchan, Żabka, Tesco lub Carrefour wybiera około 20% respondentów.

Coraz częściej w menu grillowym znajdziemy owoce, warzywa oraz rybę, a ponad 21% respondentów stwierdziło, że podczas zakupów imprezowych poszukują nowe smaki. Około połowy respondentów twierdzą, że dzielą między sobą produkty do kupienia na grillowanie, a 26% osób robi zakupy na imprezę spontanicznie.

Polacy rzadko mają  zapas produktów na grilla, co oznacza, że w dni wolne od handlu raczej robią zakupy w małych sklepach. Polacy częściej kupują potrawy już gotowe do grillowania, niż przygotowują je sami.

Obserwuj nas
Zobacz także:
Reklama