Polecane

Nav
polomarket
POLOmarketdo końca 6 dni
lidl
LidlWażna od jutra
carrefour
Carrefourdo końca 10 dni
dino
Dinodo końca 6 dni
black red white
Black Red Whitedo końca 7 dni
cersanit
Cersanitdo końca 38 dni
intermarche super
Intermarche Superdo końca 5 dni
leroy merlin
Leroy Merlindo końca 13 dni
agata
Agata do końca 4 dni
tesco hipermarket
Tesco HipermarketOstatni dzień promocji!
norauto
Norautodo końca 7 dni
biedronka
BiedronkaOstatni dzień promocji!
media expert
Media ExpertOstatni dzień promocji!
Nav
Cover

Rozpoczęcie sezonu grillowego. Gdzie najczęściej robimy zakupy?

Majówka jest coraz bliżej, co oznacza rozpoczęcie sezonu grillowego. Jest to pora, kiedy chętnie spędzamy czas z przyjaciółmi lub rodzinną. Według ostatnich badań firmy Inquiry z wyrobów mięsnych do grillowania najczęściej wybieramy kiełbasę, drugi produkt, który trafia do naszego koszyka podczas zakupów to piwo, a za nim pieczywo. Średnio Polacy tracą około 15 mln złotych na grilla corocznie, zwykle na jedną imprezę wydajemy około 90 zł na osobę.

W rankingu sklepów najczęściej wybieranych dla zakupów na grilla na pierwszym miejscu znajduje się Biedronka – aż 71% respondentów wybierają tą sieć. Na drugim miejscu znajduje się Lidl (52%) oraz Kaufland (31%). Inne sieci, takie jak Auchan, Żabka, Tesco lub Carrefour wybiera około 20% respondentów.

Coraz częściej w menu grillowym znajdziemy owoce, warzywa oraz rybę, a ponad 21% respondentów stwierdziło, że podczas zakupów imprezowych poszukują nowe smaki. Około połowy respondentów twierdzą, że dzielą między sobą produkty do kupienia na grillowanie, a 26% osób robi zakupy na imprezę spontanicznie.

Polacy rzadko mają  zapas produktów na grilla, co oznacza, że w dni wolne od handlu raczej robią zakupy w małych sklepach. Polacy częściej kupują potrawy już gotowe do grillowania, niż przygotowują je sami.

Obserwuj nas
Zobacz także