Polecane

Nav
castorama
Castoramado końca 11 dni
polomarket
POLOmarketdo końca 6 dni
lidl
LidlWażna od jutra
carrefour
Carrefourdo końca 4 dni
jula
JulaOstatni dzień promocji!
intermarche super
Intermarche Superdo końca 5 dni
leroy merlin
Leroy Merlindo końca 13 dni
agata
Agata do końca 4 dni
norauto
Norautodo końca 14 dni
media expert
Media ExpertOstatni dzień promocji!
tesco hipermarket
Tesco HipermarketOstatni dzień promocji!
bonprix
BonPrixdo końca 160 dni
komfort łazienki
Komfort Łazienkido końca 25 dni
Nav
Cover

Rozpoczęcie sezonu grillowego. Gdzie najczęściej robimy zakupy?

Majówka jest coraz bliżej, co oznacza rozpoczęcie sezonu grillowego. Jest to pora, kiedy chętnie spędzamy czas z przyjaciółmi lub rodzinną. Według ostatnich badań firmy Inquiry z wyrobów mięsnych do grillowania najczęściej wybieramy kiełbasę, drugi produkt, który trafia do naszego koszyka podczas zakupów to piwo, a za nim pieczywo. Średnio Polacy tracą około 15 mln złotych na grilla corocznie, zwykle na jedną imprezę wydajemy około 90 zł na osobę.

W rankingu sklepów najczęściej wybieranych dla zakupów na grilla na pierwszym miejscu znajduje się Biedronka – aż 71% respondentów wybierają tą sieć. Na drugim miejscu znajduje się Lidl (52%) oraz Kaufland (31%). Inne sieci, takie jak Auchan, Żabka, Tesco lub Carrefour wybiera około 20% respondentów.

Coraz częściej w menu grillowym znajdziemy owoce, warzywa oraz rybę, a ponad 21% respondentów stwierdziło, że podczas zakupów imprezowych poszukują nowe smaki. Około połowy respondentów twierdzą, że dzielą między sobą produkty do kupienia na grillowanie, a 26% osób robi zakupy na imprezę spontanicznie.

Polacy rzadko mają  zapas produktów na grilla, co oznacza, że w dni wolne od handlu raczej robią zakupy w małych sklepach. Polacy częściej kupują potrawy już gotowe do grillowania, niż przygotowują je sami.

Obserwuj nas
Zobacz także