Majówka jest coraz bliżej, co oznacza rozpoczęcie sezonu grillowego. Jest to pora, kiedy chętnie spędzamy czas z przyjaciółmi lub rodzinną. Według ostatnich badań firmy Inquiry z wyrobów mięsnych do grillowania najczęściej wybieramy kiełbasę, drugi produkt, który trafia do naszego koszyka podczas zakupów to piwo, a za nim pieczywo. Średnio Polacy tracą około 15 mln złotych na grilla corocznie, zwykle na jedną imprezę wydajemy około 90 zł na osobę.
W rankingu sklepów najczęściej wybieranych dla zakupów na grilla na pierwszym miejscu znajduje się Biedronka – aż 71% respondentów wybierają tą sieć. Na drugim miejscu znajduje się Lidl (52%) oraz Kaufland (31%). Inne sieci, takie jak Auchan, Żabka, Tesco lub Carrefour wybiera około 20% respondentów.
Coraz częściej w menu grillowym znajdziemy owoce, warzywa oraz rybę, a ponad 21% respondentów stwierdziło, że podczas zakupów imprezowych poszukują nowe smaki. Około połowy respondentów twierdzą, że dzielą między sobą produkty do kupienia na grillowanie, a 26% osób robi zakupy na imprezę spontanicznie.
Polacy rzadko mają zapas produktów na grilla, co oznacza, że w dni wolne od handlu raczej robią zakupy w małych sklepach. Polacy częściej kupują potrawy już gotowe do grillowania, niż przygotowują je sami.