Nav
kaufland
Kauflanddo końca 32 dni
intermarche super
Intermarche Superdo końca 5 dni
polomarket
POLOmarketdo końca 4 dni
netto
Nettodo końca 5 dni
aldi
Aldido końca 1 dzień
delikatesy centrum
Delikatesy Centrumdo końca 2 dni
lidl
Lidldo końca 1 dzień
carrefour
Carrefourdo końca 1 dzień
stokrotka supermarket
Stokrotka Supermarketdo końca 5 dni
lewiatan
Lewiatando końca 5 dni
biedronka
Biedronkado końca 5 dni
leroy merlin
Leroy Merlindo końca 34 dni
castorama
Castoramado końca 11 dni
hebe
Hebedo końca 39 dni
Nav
Reklama
Reklama
Reklama
Aktualności

Rozpoczęcie sezonu grillowego. Gdzie najczęściej robimy zakupy?

Do zakupów na grill wybieramy Biedronkę, a z wyrobów mięsnych najczęściej kupujemy kiełbasę.
Cover
adobe stock

Majówka jest coraz bliżej, co oznacza rozpoczęcie sezonu grillowego. Jest to pora, kiedy chętnie spędzamy czas z przyjaciółmi lub rodzinną. Według ostatnich badań firmy Inquiry z wyrobów mięsnych do grillowania najczęściej wybieramy kiełbasę, drugi produkt, który trafia do naszego koszyka podczas zakupów to piwo, a za nim pieczywo. Średnio Polacy tracą około 15 mln złotych na grilla corocznie, zwykle na jedną imprezę wydajemy około 90 zł na osobę.

W rankingu sklepów najczęściej wybieranych dla zakupów na grilla na pierwszym miejscu znajduje się Biedronka – aż 71% respondentów wybierają tą sieć. Na drugim miejscu znajduje się Lidl (52%) oraz Kaufland (31%). Inne sieci, takie jak Auchan, Żabka, Tesco lub Carrefour wybiera około 20% respondentów.

Coraz częściej w menu grillowym znajdziemy owoce, warzywa oraz rybę, a ponad 21% respondentów stwierdziło, że podczas zakupów imprezowych poszukują nowe smaki. Około połowy respondentów twierdzą, że dzielą między sobą produkty do kupienia na grillowanie, a 26% osób robi zakupy na imprezę spontanicznie.

Polacy rzadko mają  zapas produktów na grilla, co oznacza, że w dni wolne od handlu raczej robią zakupy w małych sklepach. Polacy częściej kupują potrawy już gotowe do grillowania, niż przygotowują je sami.

Obserwuj nas
Zobacz także:
Reklama