Nav
biedronka
BiedronkaOstatni dzień promocji!
kaufland
Kauflanddo końca 3 dni
polomarket
POLOmarketdo końca 2 dni
spar
SPAROstatni dzień promocji!
wafelek
Wafelekdo końca 6 dni
delikatesy centrum
Delikatesy Centrumdo końca 3 dni
dino
Dinodo końca 2 dni
auchan supermarket
Auchan Supermarketdo końca 3 dni
aldi
AldiOstatni dzień promocji!
lidl
LidlOstatni dzień promocji!
stokrotka optima
Stokrotka Optimado końca 3 dni
dealz
Dealzdo końca 3 dni
super-pharm
Super-Pharmdo końca 53 dni
hebe
Hebedo końca 33 dni
Nav
Reklama
Reklama
Reklama
Porady

Jak zmieniają się centra handlowe?

Centrum handlowe - dziś to integralny element naszego życia, organizujący kwestie zakupów i odpoczynku. Kiedyś był to jednak nieosiągalny symbol kultury zachodniej. Polska dogania Europę Zachodnią pod względem przypadającej na mieszkańca powierzchni nowoczesnych centrów handlowych - obecnie jest to 240 metrów kwadratowych vs 260 metrów dla Europy.
Cover

Centrum handlowe - dziś to integralny element naszego życia, organizujący kwestie zakupów i odpoczynku. Kiedyś był to jednak nieosiągalny symbol kultury zachodniej. Polska dogania Europę Zachodnią pod względem przypadającej na mieszkańca powierzchni nowoczesnych centrów handlowych - obecnie jest to 240 metrów kwadratowych vs 260 metrów dla Europy. To sporo, a centrów handlowych wciąż przybywa. Jednak wraz z ich ilością, zmienia się także jakość i zakres świadczonych przez nich usług. Powoli odchodzą w niepamięć centra proponujące jedynie zakupy w popularnych sieciówkach i lokale, w którym serwowana jest kawa i ciastka. Dziś nowoczesne centrum handlowe powinno wpisywać się w rosnące wymagania swoich klientów, zapewniając szeroko pojętą rozrywkę, dostęp do niszowych marek czy doradztwo sprzedażowe. Jak zatem na naszych oczach ewoluują centra handlowe?

Kupię to, co mi doradzisz

Kiedyś klient wchodził do sklepu, kupował określony produkt i wracał do domu. Potem nadeszła era zakupów internetowych, jednak takie wirtualne transakcje uniemożliwiały bezpośrednią ocenę produktu przed jego zakupem, przetestowanie go. Teraz zauważalne są narodziny kolejnego trendu, w myśl którego sklep stacjonarny stanie się bardziej showroomem,w którym klienci obejrzą produkt, wymienią opinię z innymi zainteresowanymi czy użytkownikami, porozmawiają z doradcą - po czym wrócą do domu i dokonają zakupów online, bez stania w kolejkach i transportowania zakupów do domu. Idea ta określana mianem ROTOPO (ang. Research Online, Test Offline, Purchase Online) to przyszłość handlu.

Zakupy i rozrywka

Nowoczesne centrum handlowe to nie tylko handel - musi zapewnić klientom należyty relaks. Stąd placówki tego typu prześcigają się w organizowaniu wymyślnych stref relaksu. Są zatem fontanny, naturalne ogrody, miniczytelnie z dostępem do prasy i książek, ale także fotele z funkcją masażu czy salony urody. Żadna młoda mama nie wyobraża sobie zakupów w galerii handlowej, w której brak pokoju malucha (do przewinięcia czy nakarmienia dziecka) czy bawialni dla dzieci.

Na co jeszcze mogą liczyć klienci? Darmowe Wi - Fi, interaktywne stoły z dostępem do Internetu oraz miejsca do pracy czy ładowarki do sprzętów multimedialnych - to dziś codzienny obrazek. A kreatywność designerów i managerów centrum handlowego pozwala mieć nadzieję na jeszcze więcej.

Obserwuj nas
Zobacz także:
Reklama