Gazetki promocyjne

Czy wiesz że? Gazetki promocyjne – ciekawostki.

Gazetki promocyjne pojawiły się w Polsce w latach dziewięćdziesiątych wraz z wejściem na polski rynek super- i hipermarketów. Dziś nie tylko przez grupy handlowe, ale także przez samych konsumentów są postrzegane jako główny środek komunikacji sieci z klientem. Nawet nieduże sieci handlowe mające zaledwie kilka, kilkanaście sklepów wydają często gazetki promocyjne. Są one obecnie głównym narzędziem komunikacji sieci handlowej z klientem.

Jedną z najskuteczniejszych form reklamy jest pokazanie klientowi ceny przed i po promocji, sposób ten wykorzystują gazetki reklamowe. Dodatkowo przekaz jest wzmacniany informacją, iż taka okazja ma charakter jedynie tymczasowy. Nie jest to jednak jedyny sposób promocji. Niektóre sieci dyskontowe np. Biedronka starają się przyciągnąć klientów promocjami tematycznymi, np. na artykuły gospodarstwa domowego, zabawki lub artykuły dekoracyjne.

Poza bezpośrednim wpływem na wysokość sprzedaży gazetki promocyjne mają utrwalić daną markę w świadomości klientów - zadania gazetki to: reklama oferty sieci, wzmocnienie rozpoznawalności marki oraz informacja o lokalizacji punktów handlowych danej sieci handlowej.

Według danych GFK Polonia z 2007 roku aż 75% Polaków otrzymuje oraz zapoznaje się z treścią gazetek promocyjnych.

Po sieciach super- i hipermarketów spożywczo-przemysłowych największymi wydawcami gazetek są sklepy RTV i AGD.

Szacuje się, iż rocznie w Polsce jest drukowanych przeszło dwa miliardy broszur reklamowych.

Gazetki promocyjne są źródłem informacji dla niemal 50% konsumentów.

Średnio każda sieć wydaje pięć gazetek promocyjnych w miesiącu, każda ma 13 stron i zawiera 140 produktów.

Osoby przeglądające gazetki można podzielić na trzy grupy: poszukiwaczy promocji, uważnych czytelników i powierzchownych przeglądaczy

70% odbiorców gazetek podczas przeglądania gazetki przygotowuje listę zakupów.

Gazetki promocyjne to jedna z częściej poszukiwanych informacji w Internecie.

Duży wpływ na wybór produktów prezentowanych w gazetce promocyjnej ma kalendarzowy okres publikowania gazetki, np. święta, wakacje, Walentynki, Dzień Dziecka, Święto Zmarłych, początek roku szkolnego, okres grillowania...

Obecnie dystrybucja gazetek promocyjnych odbywa się nie tylko poprzez dostarczanie ich do skrzynek pocztowych lub pod drzwi klientów, ale także znaleźć je można jako dodatki w gazetach i czasopismach. Gazetki dystrybuowane są także w Internecie za pomocą newsletterów i serwisów typu Okazjum.pl.

Koszty dystrybucji gazetek papierowych to zazwyczaj duża część budżetu marketingowego sieci handlowych.

W obawie przed tym, że gazetka po pobieżnym przejrzeniu trafi do śmietnika, sieci udoskonalają swoje wydawnictwa. Coraz więcej z nich udoskonala swoje gazetki promocyjne poprzez redagowanie ich w formie magazynów z dodatkowymi wartościowymi dla odbiorcy informacjami. Szczególnie często jest to spotykane wśród perfumerii lub sieci odzieżowych.

Promocje oferowane w gazetkach reklamowych bardzo często mają zasięg lokalny, nawet duże ogólnopolskie sieci mają oferty handlowe o regionalnym zasięgu, dlatego dużo gazetek ma tzw. regionalne mutacje - inne np. dla Warszawy, Poznania czy Lublina. Szczególnie zróżnicowane są promocje elektromarketów.

Poza wielkimi sieciami super- i hipermarketów, jak Carrefour i Tesco gazetki wydają też wspomniane sieci dyskontów, np. Biedronka czy Lidl oraz markety ze sprzętem RTV i AGD, sieci drogerii i aptek, np. Rossmann, Super-Pharm, Dayli. Nie tak często jak wymienione rodzaje sieci handlowych swoje gazetki wydają markety budowlano-remontowe jak Leroy Merlin czy Praktiker. W ostatnich latach coraz popularniejsze staje się drukowanie własnych gazetek promocyjnych przez sieci sklepów sportowych oraz sklepy z artykułami dekoracyjnymi i meblami, np. Jysk i Black Red White.

Więcej
Lista zakupów

Lista bez nazwy

Usuwanie włączone
Preloader-shoplist