Nav
biedronka
Biedronkado końca 1 dzień
kaufland
Kauflanddo końca 4 dni
polomarket
POLOmarketdo końca 3 dni
spar
SPARdo końca 1 dzień
wafelek
Wafelekdo końca 7 dni
delikatesy centrum
Delikatesy Centrumdo końca 4 dni
dino
Dinodo końca 3 dni
auchan supermarket
Auchan Supermarketdo końca 4 dni
aldi
Aldido końca 1 dzień
lidl
Lidldo końca 1 dzień
stokrotka optima
Stokrotka Optimado końca 4 dni
dealz
Dealzdo końca 4 dni
super-pharm
Super-Pharmdo końca 54 dni
hebe
Hebedo końca 34 dni
Nav
Reklama
Reklama
Reklama

Zwrot towaru to nasze prawo czy przywilej?

Ruszyły sezonowe wyprzedaże. Po powrocie do domu może się okazać, że kupiony płaszcz już nie jest taki idealny, buty niewygodne, a torebka nie pasuje do niczego... Czy zakupione towary możemy zwrócić, gdy nam się po prostu nie podobają? Podpowiadamy, jak kupować by się nie rozczarować.
Cover

Prawo czy przywilej?

Mało kto wie, że sprzedawca nie ma obowiązku przyjęcia zakupionego towaru, jeżeli ten jest zgodny z umową, tj. gdy był pełnowartościowy, nieuszkodzony i nie miał ukrytych wad gdy go kupowaliśmy. A jeżeli przyjmie zwrot,  to jest to jego dobra wola.

Sklepy jednak często idą na rękę klientom i pozwalają zwracać towary, których nabywcy po prostu się rozmyślili, bo wiedzą, że klient, który ma wątpliwości łatwiej zdecyduje się na zakup danej rzeczy, jeżeli wie, że będzie mógł ją później oddać. Możliwość zwrotu może w takim przypadku zadecydować o zakupie. Nawet jeżeli kupujący później się rozmyśli, nie zawsze ma czas lub chęć wrócić do sklepu i oddać daną rzecz w wyznaczonym przez sklep terminie.

Pokaż paragon

Każdy sklep indywidualnie ustala zasady, na jakich towar przyjmuje bądź wymienia. Najczęściej sklepy akceptują zwrot nieużywanych towarów, tylko po przedstawieniu paragonu. Paragon, który otrzymujemy przy zakupie jednak łatwo blaknie. Nietrudno również o jego zgubienie. Dlatego wygodne jest przechowywanie paragonów w swoim telefonie, dzięki specjalnym aplikacjom, jak np. kwitki.pl czy tocomoje.pl  zamiast w wersji papierowej.

Różne zasady

Polityka zwrotów danego sklepu może jednak zawierać inne regulacje, jak zwrot tylko w oryginalnym opakowaniu, z oryginalnymi metkami, przed wyznaczonym przez sklep terminem. Jaki to termin, zależy również od sklepu. Niektóre przyjmują zwroty w okresie 3 dni od daty zakupu, inne dają nawet 2 miesiące do namysłu.

Co ciekawe, niekiedy można umówić się ze sprzedawcą indywidualnie na ewentualny zwrot. W przypadku takich ustaleń, najlepiej żeby sprzedawca potwierdził taką umowę na piśmie, by w razie konieczności udowodnić swoje prawa.

Uważaj na wyprzedażach

Często polityka przyjmowania zwrotów wyprzedawanych produktów, jest różna niż ta, przyjęta ogólnie dla danego sklepu. Część sklepów nie przyjmuje wcale zwrotów towarów z wyprzedaży, część pozwala tylko na ich wymianę, niektóre zamiast gotówki dają zwracającemu bon do wykorzystania w sklepie. Dlatego, by po zakupowym szaleństwie na wyprzedażach, nie zostać z pustym portfelem i niepotrzebnymi rzeczami, warto zawczasu zapytać sprzedawcę o możliwość i zasady zwrotu.

 

Obserwuj nas
Zobacz także:
Reklama