Polacy coraz częściej za zakupy płacą kartą płatniczą lub smartfonem. Dlaczego? Bo jest to proste i szybkie. Popularność takiej formy płatności chce zwiększyć kampania społeczna „Warto bezgotówkowo”. Wzięcie udziału w akcji umożliwia zdobycie wielu różnych nagród i atrakcji.
12 września zaczęła funkcjonować kampania społeczna „Warto bezgotówkowo”. Jej inicjatorami są: Koalicja na rzecz Obrotu Bezgotówkowego i Mikropłatności. Za koordynację projektu odpowiada Warszawski Instytut Bankowości. Celem akcji jest zachęcenie Polaków do korzystania z elektronicznych form płatności w sklepach. Dlaczego jest to tak ważne? Płacenie kartą lub smartfonem przynosi wiele korzyści dla polskiej gospodarki oraz częstsze płatności bezgotówkowe doprowadzą do wymuszenia na wielu sklepach posiadania terminali.
Między 16 a 20 października wszyscy, którzy zapłacą kartą płatniczą we współpracujących z akcją instytucjach mogą liczyć na nagrody i zniżki. W kampanii społecznej „Warto bezgotówkowo” biorą udział banki, organizacje płatnicze, agenci rozliczeniowi i sklepy. Liczba zainteresowanych współpracą cały czas rośnie, dlatego warto śledzić rozwój projektu. Póki co atrakcje nie są znane jednak w najbliższych dniach mają się pojawić szczegółowe informacje na ten temat. Na razie wiadomo tylko, że Bank Pocztowy będzie promował kartę debetową z moneyback oraz, że organizacja Diners Club przygotowała specjalną promocję.
Czy warto czekać na kampanię „Warto bezgotówkowo”? Organizatorzy zapewniają, że tak i proszą o uzbrojenie się w cierpliwość. Dla wszystkich chętnych przygotowano wiele rabatów i loterii z nagrodami. Ruszą też akcje edukacyjne dla dzieci, młodzieży i studentów.