Nav
biedronka
Biedronkado końca 1 dzień
rossmann
Rossmanndo końca 3 dni
makro cash&carry
Makro Cash&CarryWażna za 3 dni
żabka
Żabkado końca 10 dni
pepco
Pepcodo końca 11 dni
e.leclerc
E.LeclercWażna za 3 dni
drogerie natura
Drogerie Naturado końca 3 dni
kaufland
Kauflanddo końca 4 dni
neopunkt
NEOPUNKTdo końca 2 dni
media markt
Media Marktdo końca 1 dzień
action
Actiondo końca 3 dni
dino
Dinodo końca 3 dni
delikatesy centrum
Delikatesy Centrumdo końca 4 dni
hebe
Hebedo końca 18 dni
Nav
Reklama
Reklama
Reklama
Porównania

Zakupy według seniora

Współcześni seniorzy przełamują stereotypy. Większość z nich bez trudności korzysta z nowoczesnych gadżetów, uprawia sport a także zamawia zakupy online. Jak jednak wyglądają zakupy seniora? Na co najbardziej zwracają uwagę podczas zakupów?
Cover

Współcześni seniorzy przełamują stereotypy. Większość z nich bez trudności korzysta z nowoczesnych gadżetów, uprawia sport a także zamawia zakupy online. Jak jednak wyglądają zakupy seniora?  Na co najbardziej zwracają uwagę podczas zakupów?

Czy seniorzy w Polsce są zadowoleni ze swojej sytuacji finansowej? Sprawdzili to eksperci Funduszu Hipotecznego DOM. Wyniki są następujące:

- niewiele ponad 40% badanych z grupy wiekowej 60-65 lat opisuje swoją sytuację finansową jako dobrą lub raczej dobrą,

- tej samej odpowiedzi udzieliło 39% osób w wieku 66-74 lata,

- z grupy osób starszych powyżej 75 roku życia zadowolenie ze swojej sytuacji materialnej okazuje 37% badanych.

Współcześni seniorzy dalece odbiegają od stereotypowego obrazu starszej osoby. Są przedsiębiorczy, chętnie nabierają nowych umiejętności na kursach i warsztatach. Często są także aktywnymi uczestnikami zajęć Uniwersytetów III wieku. Społeczeństwo się starzeje, dlatego też takich osób z roku na rok będzie przybywać. Seniorzy stają się coraz większą grupą konsumentów, o którą walczą banki, sklepy czy media.

W wielu sklepach już teraz możemy spotkać się z ofertą asortymentu skierowaną specjalnie dla seniorów. Na półkach, oprócz podstawowych produktów znajdziemy także te ułatwiające życie osobom starszych. Przykładowo, w sieci NETTO znajdziemy taboret obrotowy pod prysznic, teleskopowe laski czy też siedzisko. Seniorzy nie kupują jednak wyłącznie podstawowych produktów. Coraz częściej osoby starsze decydują się na zakupy dalekich wycieczek, elektroniki czy też samochodu.

Seniorzy szczególną uwagę przy wyborze produktów w sklepach zwracają na promocje. Aż 40% z nich przyznaje, że atrakcyjna promocja jest w stanie skłonić ich do zakupu produktu danej marki. Nie podejmują oni jednak swoich decyzji zakupowych impulsywnie. Często przed zakupami porównują ceny, analizując ich korzystność. Osoby starsze najczęściej są także wyjątkowo lojalnymi klientami wiernymi tylko kilku sieciom.

Grupa starszych konsumentów chętnie korzysta z najnowszych technologii. Szczególnie jeśli mogą one ułatwić im wykonywanie podstawowych czynności oraz zaoszczędzić czas. 

Wyniki raportu „Przyszłość zakupów. Najważniejsze trendy w retail dziś i w 2030 roku” przeprowadzonego przez Comarch i Kantar TNS wskazują że aż 86% badanych  z grupy wiekowej 55-65 lat wierzy, że w przyszłości większość sieci handlowych będzie zapewniać klientom usługi cyfrowe.  62% z nich uważa, że już w ciągu najbliższych 13 lat sklepowych asystentów mogą zastąpić osobiści doradcy cyfrowi( tego samego zdania jest tylko 57% osób w wieku 18-24 lata). Są oni także przekonani, że sklepy stacjonarne będą powoli znikać z rynku. 

Doświadczeni seniorzy okazują więc gotowość do nadchodzących zmian. Wierzą, że przeszłością zakupów jest digitalizacja. Klienci powyżej 60 roku życia stanowią już 6% użytkowników sklepów internetowych. Specjalnie dla nich częstym zabiegiem stosowanych na stronach internetowych są m.in. większe czcionki i prosta szata graficzna.

Obserwuj nas
Zobacz także:
Reklama