Najnowsze badanie pokazuje jasno, że obecnie już jedna czwarta Polaków uważa zakupy w internecie za swoja ulubioną formę handlu. Blisko połowa Polaków zadeklarowała, że co najmniej raz dokonała transakcji zakupu w internecie. Co ciekawe, spora część respondentów uważa, że chętnie wznowi tę formę zakupów.
Przekrój demograficzny e-konsumentów w Polsce odznacza się swoją własną charakterystyką. Największą grupę wśród wirtualnych nabywców stanowią bowiem osoby pomiędzy 26 a 34 rokiem życia. Przeważnie są to mieszkańcy większych miejscowości, którzy mają co najmniej średnie wykształcenie.
Gama produktów, które Polacy kupują w internecie, jest niezwykle szeroka. Należą do nich wszelkiego rodzaju ubrania i związane z nimi dodatki, sprzęt elektroniczny, obuwie oraz wydawnictwa książkowe. Co wydaje się zrozumiałe, osoby decydujące się na e-zakupy często wybierają płyty z muzyką, filmy DVD i gry komputerowe w wersji pudełkowej. Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ bardzo często ceny, które proponują duże serwisy internetowe oraz drobniejsi adepci e-biznesu są znacznie mniejsze od ceny rynkowej danego dzieła.
Zakupy przez Internet są niewątpliwie bardziej bezpieczne niż jeszcze dekadę temu. Na dedykowanych portalach bardzo łatwo jest sprawdzić wiarygodność danego sklepu internetowego oraz znaleźć wyczerpujące opinie na temat interesującego nas produktu. Entuzjastów wirtualnych zakupów przyciągają oczywiście przede wszystkim niższe ceny, które są związane z dużą konkurencją w branże e-commerce oraz niższymi kosztami składowania towaru niż w przypadku stacjonarnego sklepu.