Statystyczny Polak poświęca średnio 3 godziny dziennie na przeglądanie stron internetowych i korzystanie z portali społecznościowych. Coraz częściej dokonujemy także zakupów drogą internetową. Do tego celu aż 43% społeczeństwa używa smartfonów, a 29% tabletów. Pozwala nam to przede wszystkim na dużą wygodę i oszczędność czasu. Transakcji możemy dokonać nie wychodząc z domu, a zakupy są dostarczane wprost pod nasze drzwi. Dodatkowo możemy to zrobić o każdej porze, co jest na pewno niebywałą zaletą dla osób bardzo zapracowanych.
W celu wyboru jak najbardziej korzystnych cenowo produktów konsumentom oferowane są aplikacje oraz strony internetowe, które dysponują możliwością porównywania produktów oraz ich cen w poszczególnych sieciach handlowych. Takiego zestawienia asortymentu możemy dokonać także bezpośrednio w coraz większej ilości sieci handlowych. Markety prześcigają się w swoich ofertach i wychodzą naprzeciwko oczekiwaniom klientów. Zniżki na poszczególny asortyment coraz częściej trafiają do konsumentów drogą mailową. Stali klienci otrzymują także karty lojalnościowe, które stają się czasami także formami płatności. Konsumenci także coraz powszechniej za swoje zakupy płacą urządzeniami mobilnymi. Szacuje się, że w porównaniu z rokiem 2015, w roku 2016 aż o 18% wzrosła ilość transakcji płatnych smartfonem.
Postęp technologiczny sprawił, że smartfony i tablety stały się nieodłącznym elementem naszego życia. Nic więc dziwnego, że nie tylko zakupy, ale także sprawy urzędowe realizujemy coraz częściej poprzez aplikacje mobilne.