Rozwijający się market internetowy ma zaoszczędzić czas przeznaczony na zakupy oraz uczynić nasze codzienne życie wygodniejszym. Wkracza w coraz więcej sfer gospodarki i nie ma już niemal produktu, którego nie da się zamówić przez internet. Począwszy od aparatu fotograficznego i innego sprzętu elektronicznego, czyli produktów najchętniej kupowanych drogą online, przez urządzenia AGD, po artykuły spożywcze z dostawą pod same drzwi. Czemu nie skusić się na takie udogodnienie?
Koszty przesyłki są często równe pieniądzom wydanym na benzynę zużytą w trakcie poszukiwania upragnionego produktu po całym mieście. Wyrastające jak grzyby po deszczy strony internetowe oferują sprzedaż swojego asortymentu w coraz przyjemniejszej dla oka oprawie graficznej, tak by zakupy były nie tylko łatwe, ale także odprężające. Mają być zabawą i relaksem same w sobie, najlepiej połączone z poranną kawą. Jest to tak zwany visual merchandising w sieci - dziedzina, której celem jest zwiększenie sprzedaży poprzez atrakcyjną wizualnie aranżację produktu.
Teraz przedsiębiorcy muszą pamiętać o estetyce w świecie wirtualnym - przejrzystość, proponowanie podobnych i pasujących produktów to tylko nieliczne z wielu zabiegów, którym mogą posłużyć się graficy w trakcie budowy strony, ma to bowiem ogromne znaczenie i wpływ na sprzedaż.