Nav
biedronka
Biedronkado końca 14 dni
rossmann
Rossmanndo końca 12 dni
jula
Julado końca 8 dni
bi1
bi1do końca 13 dni
pepco
PepcoWażna od jutra
castorama
Castoramado końca 13 dni
drogerie natura
Drogerie Naturado końca 11 dni
polomarket
POLOmarketdo końca 6 dni
neopunkt
NEOPUNKTdo końca 6 dni
media markt
Media Marktdo końca 6 dni
dino
Dinodo końca 6 dni
auchan supermarket
Auchan SupermarketWażna od jutra
delikatesy centrum
Delikatesy Centrumdo końca 4 dni
hebe
Hebedo końca 6 dni
Nav
Reklama
Reklama
Reklama
Artykuł sponsorowany

Zakupy młodzieży w sieci. Co, w jaki sposób i za ile najchętniej kupują młodzi Polacy?

Młode osoby, które wychowały się w dobie ogólnego dostępu do internetu, bardzo często robią zakupy online. Jest to dla nich naturalny wybór w przeciwieństwie do sklepów stacjonarnych. Oczywiście nie zawsze i nie wszystko młodzież zamawia w sieci. Co zwykle kupują nastolatkowie? Ile pieniędzy wydają na zakupy online? Jaką metodą za nie płacą? Wybierają paczki pobraniowe czy decydują się opłacać rachunki z góry – poprzez konto bankowe dla młodych? Na jakie aspekty zwracają uwagę, składając zamówienia internetowe? Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jakie przedmioty najczęściej lądują w wirtualnych koszykach młodzieży. Sprawdź, ile studenci przeznaczają na zakupy online i jak się za nie rozliczają.
Cover
adobe stock

Młodzież na zakupach

Nie wszyscy nastolatkowie mają własne źródło dochodów, ale większość studentów czy młodszych uczniów otrzymuje co miesiąc kieszonkowe od rodziców. Do puli finansów młodzieży można doliczyć również pieniądze, które dostają w ramach prezentów np. od dziadków czy innych członków rodziny. Wolną gotówkę młodzi dorośli lubią inwestować w siebie i swoje potrzeby, dlatego najczęściej przeznaczają ją na zakup wymarzonych przedmiotów, np. laptopa, telewizora czy konsoli do gier. Najczęściej produkty zamawiają przez internet, gdzie wygodnie mogą porównać oferty, zapoznać się ze specyfiką techniczną i w wybranym momencie kupić wybrane rzeczy. Na wysokie wydatki, które wiążą się np. z nabyciem komputera, nastolatkowie mogą sobie pozwolić, jeśli oszczędzają środki i dobrze opanowali zarządzanie finansami.

Na co dzień młodzież robi skromniejsze zakupy przez internet, zamawiając np.:

  • książki,

  • ubrania,

  • kosmetyki,

  • akcesoria,

  • produkty spożywcze.

Zwykle nastolatkowie kupują online to, czego nie ma w najbliższych sklepach lub nawet w Polsce. Dostęp do sieci daje możliwość zamówienia produktów od różnych dostawców, w tym zagranicznych.  

Młodzi kupują online także bilety do kina, rezerwują wizyty u fryzjera, kosmetyczki, a nawet lekarza czy płacą za bilety komunikacji miejskiej. 

Sklep online – najchętniej wybierany przez młode Polki i Polaków 

Nastolatek, mając do wyboru sklep stacjonarny i online, zwykle wybierze internetowy odpowiednik. Powodów takiego zachowania jest kilka. Za główne z nich należy wskazać oszczędność czasu i pieniędzy. Zamawiając produkty w sieci, nie trzeba martwić się dojazdem do galerii i staniem w kolejkach. Co więcej, w internecie zawsze jest większy wybór artykułów, które często różnią się też ceną, co pozwala wybrać najkorzystniejszą ofertę. Do argumentów przemawiających za zakupami online warto zaliczyć również wygodę, bo można je zrobić z dowolnego miejsca i o pasującej porze. Wystarczy komputer, tablet czy smartfon z dostęp do sieci. 

Sklepy internetowe mają istotną przewagę nad stacjonarnymi i trend ten będzie się stale pogłębiał. Pokazała to również pandemia koronawirusa, która zmusiła wielu przedsiębiorców do wkroczenia na wirtualne półki, co niekiedy pozwoliło im przetrwać ten trudny czas, a nawet rozszerzyć działalność. W sieci można znaleźć praktycznie wszystko i docenia to nie tylko młodzież, ale też dorośli.

Firmy prowadzące sprzedaż online wychodzą naprzeciw potrzebom swoich klientów i oferują wiele udogodnień, które znacząco ułatwiają składanie zamówień i wpływają na zadowolenie z zakupów. Co można zaliczyć do takich usprawnień?

Na co zwracają uwagę młodzi ludzie, gdy kupują w Internecie?

Wśród rozwiązań, które usprawniają zakupy online i są istotne dla osób składających zamówienia, można wyróżnić:

  • cenę produktów – ten sam artykuł może kosztować mniej lub więcej w odmiennych sklepach, więc opłaca się zweryfikować kilka stron,

  • różne formy dostawy – np. paczka kurierska lub pocztowa, przesyłka do paczkomatu, odbiór na poczcie czy w innym punkcie – pozwala to dopasować opcję do własnych preferencji i uniknąć sytuacji, w której listonosz przychodzi do domu, gdy nikogo w nim nie ma,

  • odmienne sposoby płatności – obecnie nawet niektórzy nieletni mają bankowe konto dla młodych, ale nie zawsze płatność przelewem jest pożądaną opcją, więc sklepy proponują również możliwość uiszczenia rachunku m.in. kartą, BLIKIEM, szybkim przelewem oraz gotówką przy odbiorze,

  • koszty dostawy – często różne rozwiązania wiążą się z odmiennymi stawkami – zwłaszcza w zagranicznych sklepach internetowych, więc warto porównać możliwości i wybrać najkorzystniejszą opcję,

  • opinie o produkcie i sprzedawcy – w internecie można znaleźć wiele cennych informacji na temat pożądanych produktów oraz ich dostawców, dzięki czemu da się uniknąć nietrafionego zakupu i ustrzec się przed nieuczciwymi sprzedawcami,

  • opis, specyfikację techniczną, sposoby użycia – robiąc zakupy online, należy przeczytać wszystkie wiadomości zamieszczone na stronie dostawcy, by dowiedzieć się jak najwięcej o proponowanym produkcie i mieć pewność, że zamawia się pasującą rzecz,

  • regulamin sklepu – często zapomina się o tym elemencie, a warto zapoznać się z zasadami, by mieć świadomość, np. jak zachować się w przypadku konieczności odesłania zamówienia czy uszkodzenia produktu. 

Młodzież w XXI wieku zdaje sobie sprawę zarówno z cyberzagrożeń, jak i korzyści, jakie przynoszą zakupy online, więc zwraca uwagę na wiele aspektów, zanim złoży zamówienie na wybranej stronie internetowej. 

Osobiste konto bankowe dla młodych, czyli sposób na wygodne zakupy

Większość nastolatków preferuje płatności online, co ułatwia im konto dla młodych. Mając rachunek bankowy, nie muszą martwić się o gotówkę, gdy pojawia się kurier z paczką. Za wszystkie zamówienia mogą płacić poprzez:

  • standardowe przelewy,

  • kartę debetową,

  • płatności mobilne – np. BLIK, Apple Pay czy Google Pay,

  • szybkie przelewy.

Konto osobiste poza podstawowymi rozwiązaniami umożliwia również zakup biletów parkingowych, komunikacji miejskiej, do kina czy doładowanie telefonu – poprzez aplikację bankową. Wśród udogodnień bankowości mobilnej należy wymienić też opcję dostępu do rachunku o każdej porze i z dowolnego miejsca – z poziomu smartfona. Ułatwia to prawidłowe zarządzanie finansami i wpływa pozytywnie na oszczędzanie.  

Konto dla studenta – z nim łatwo zapłacić za zakupy w Internecie  

Młodzi dorośli, którzy dopiero zaczynają samodzielne życie, w szczególności doceniają zakupy online i możliwość oszczędzania, dzięki rachunkowi w banku. Konto dla studenta nie tylko pozwala płacić za zamówienia internetowe, ale także zarabiać. Przykładowo, w Santander Bank Polska właściciele ROR-ów mogą przystąpić do różnych programów lojalnościowych jak Visa Benefit czy Mastercard Bezcenne Chwile. Młodzi dorośli mają również możliwość otrzymania e-karty podarunkowej lub biletów do kina za skuteczne polecenie konta innym osobom. Dzięki bankowości mobilnej prawidłowe zarządzania finansami staje się proste i przyjemne, a płatności za zakupy online – szybkie i bezproblemowe.

Produkty bankowe, które ułatwiają zakupy młodym

Nowoczesne banki stale rozszerzają swoją ofertę i ulepszają produkty, dzięki czemu płatności online przenoszą się na nowy poziom. Młodzież, która ma konto dla młodych, może realizować transakcje nie tylko w ramach standardowych przelewów z rachunku, ale także poprzez BLIK, kartę debetową czy Apple Pay lub Google Pay. Atrakcyjne rozwiązania pozwalają usprawnić zakupy internetowe i niwelują konieczność posiadania gotówki, gdy do drzwi puka kurier. Jeśli chcesz szybko i łatwo płacić za zamówienia online, załóż konto bankowe przez internet i ciesz się wszystkimi możliwościami, które proponuje!

Obserwuj nas
Zobacz także:
Reklama