W biznesie ekonomia współpracy ma za zadanie przede wszystkim wzbudzić zaufanie, dostarczyć niezbędnych informacji oraz zwiększyć komunikację między przedsiębiorstwami i firmami. Dużo ciekawej wygląda ona jako model myślenia i stylu życia. Ten rodzaj ekonomii kieruje się zasadą „dostęp jest lepszy od posiadania”. Coraz więcej ludzi, w obliczu zatrważającej ilości produktów na rynku, woli je współużytkować niż kupować i trzymać w domu. Przykładem mogą być ruchome księgarnie, do których możemy przynieść zużyte książki lub wypożyczyć albo zabrać do domu te jeszcze nieczytane.
Pod koniec września 2016 roku opublikowany został „Raport o ekonomii współpracy w Polsce 2016”. Wynika z niego, że w Polsce 92% użytkowników Internetu zna termin „ekonomii współpracy” a 42% przyznaje się do korzystana z jej modelu. Jest on do pobrania na tej stronie. Jest to długa, ale opłacalna lektura. Można w niej znaleźć 10 zniżek dla czytelnika o łącznej wartości 3400 zł na usługi między innymi firm Uber, Sir Local oraz Jadezabiore.