Sieć sklepów Lidl postanowiła kontynuować owocną współpracę z odzieżową marką Wittchen. Producent ekskluzywnej galanterii oraz odzieży skórzanej, firma Wittchen, zyskała zaufanie szerokiego grona klientów dzięki łączeniu klasycznej stylistyki z najnowszymi trendami domów mody na całym świecie. Kierując się dużym zainteresowaniem marki wśród klientów, sklepy Lidl podjęły decyzję o podpisaniu kolejnej umowy oraz zwiększeniu dostawy towarów do sklepu.
Kontynuacja wieloletniej współpracy
Pierwszy kontrakt pomiędzy siecią dyskontów Lidl a marką odzieżową Wittchen został podpisany pięć lat temu. Od tamtego czasu produkty sygnowane marką Wittchen pojawiają się w Lidlu każdego października, a poprzedniej zimy nawet w grudniu. W bieżącym sezonie marka dostarczy do sklepów Lidl produkty na łączną kwotę 26,8 mln złotych. Informacje zawarte w raportach i sprawozdaniach firmy Wittchen podają, że ubiegłoroczny przychód ze sprzedaży torebek i akcesoriów Wittchen stanowił aż 10,8% całorocznych dochodów polskiej marki odzieżowej.
Straty luksusowej marki odzieżowej
Sieć dyskontów Lidl stanowi główny kanał sprzedażowy marki Wittchen. Z roku na rok obroty luksusowej marki odzieżowej rosną, jednak nie przekłada się to na wzrost zysków. Sprzedawane torebki, portfele i inne akcesoria skórzane zyskują popularność natomiast miniony rok przyniósł firmie znaczny spadek dochodów, podobnie jak pierwszy kwartał 2017 roku. Przyczyną systematycznego zmniejszania się zysków przedsiębiorstwa odzieżowego może być fakt, że uzyskiwane ceny za produkty nie dają dobrej marży, która pozwoliłaby odbudować straty.