Pozycjonowanie sklepu internetowego
Jedną z najważniejszych kwestii w zwiększaniu sprzedaży w Internecie jest pozycjonowanie. Działania mające na celu zwiększenie widoczności sklepu i podniesienie jego pozycji w wynikach wyszukiwania sprawiają, że ruch na stronie rośnie. Tym samym, zwiększa się prawdopodobieństwo, że na stronę sklepu trafią osoby faktycznie zainteresowane zakupem. Większa liczba wyświetleń witryny podnosi szanse na konwersję i zarobek na sprzedaży.
W przypadku pozycjonowania właściciele sklepów powinni pamiętać, że jednorazowe działania SEO nie dają trwałych rezultatów. Pozycja sklepu może się zmieniać ze względu na pozycjonowanie konkurencji, a także z powodu zmieniających się algorytmów Google. Brak aktywności w temacie pozycjonowania wiąże się zatem ze spadkiem pozycji sklepu w wyszukiwarce i zmniejszeniem ruchu na stronie.
Stworzenie profilu w mediach społecznościowych
Sklep internetowy można promować w mediach społecznościowych, gdzie łatwo nawiązuje się kontakty z potencjalnymi klientami. Filmiki lub zdjęcia prezentujące produkty i usługi, czy też posty dostarczające wiedzy na tematy związane z branżą sprawiają, że grupa docelowa chętnie śledzi profil i jednocześnie korzysta z przedstawianej na nim oferty. Prowadzenie profilu w mediach społecznościowych pomaga także w nawiązywaniu interakcji z odbiorcami. Komentarze pod postami pozwalają na dialog, wyjaśnienie różnych kwestii i lepsze dopasowanie oferty produktowej lub usług do potrzeb klientów.
Wprowadzenie mailingu
Kolejnym sposobem na podtrzymanie relacji z klientami i przyciągnięcie ich uwagi jest przygotowanie mailingu. Mailing z newsletterem lub informacjami o bieżących promocjach i wyprzedażach sprawia, że więcej użytkowników decyduje się na wejście na stronę. Dodatkowo wiadomość o promocji lub wyprzedaży sprawia, że grupa docelowa chętniej dokonuje zakupów z asortymentu wskazanego przez sklep. Dzięki temu sklep może nie tylko zwiększyć obrót, ale i zredukować stany magazynowe, obniżając koszt przechowywania niesprzedanych towarów.
Rozszerzenie opcji płatności
Im większa liczba dostępnych form płatności w sklepie internetowym, tym większa szansa, że grupa docelowa dokona w nim zakupów. Klienci preferują w szczególności metody szybkich płatności takie jak BLIK lub PayU, które wiążą się z natychmiastowym księgowaniem wpłaty i przyspieszeniem wysyłki zamówienia. Jednocześnie warto zadbać o to, by w sklepie była możliwość płacenia wirtualną walutą. Najpopularniejsze kryptowaluty akceptowane jako środek płatniczy z pewnością przyciągną większą grupę kupujących.
Dodatkowe opcje dostawy
W sprzedaży internetowej kluczową rolę odgrywa szybkość wysyłki zamówionych towarów. Kupujący zwracają na nią szczególną uwagę, gdyż nie chcą czekać wiele dni na wybrane produkty. Właściciele sklepów online powinni zatem maksymalnie rozszerzyć opcje dostawy, by zapewnić klientom atrakcyjne terminy doręczeń i jednocześnie korzystne ceny. Dostawa kurierem i do paczkomatu to obecnie podstawa w każdej branży. Dodatkowo w przypadku zamówień na większe kwoty, sklep powinien wprowadzić opcję darmowej wysyłki (np. dla zamówień o wartości 100 zł i więcej), która zachęca do dokonywania regularnych zakupów i polecania sklepu innym użytkownikom.