Nav
kaufland
Kauflanddo końca 1 dzień
polomarket
POLOmarketdo końca 7 dni
intermarche super
Intermarche Superdo końca 1 dzień
kaufland
Kauflanddo końca 1 dzień
euro sklep
Euro Sklepdo końca 1 dzień
polomarket
POLOmarketOstatni dzień promocji!
kaufland
Kauflanddo końca 4 dni
lewiatan
Lewiatando końca 1 dzień
selgros cash&carry
Selgros Cash&Carrydo końca 1 dzień
black red white
Black Red Whitedo końca 1 dzień
e.leclerc
E.Leclercdo końca 4 dni
księgarnie świat książki
Księgarnie Świat Książkido końca 22 dni
rossmann
Rossmanndo końca 3 dni
kakadu
Kakadudo końca 4 dni
Nav
Reklama
Reklama
Reklama
Artykuł zewnętrzny

Sposoby na zwiększenie sprzedaży w sklepie online

Sklepy internetowe cieszą się niesłabnącą popularnością ze względu na możliwość zakupu dowolnych produktów o każdej porze dnia i nocy. Dodatkowo wszystkie zamówione towary można otrzymać prosto do domu w ramach niedrogiej dostawy lub odebrać osobiście, jeśli sklep udostępnia taką opcję. Niestety, nawet najlepiej zaopatrzony sklep online może borykać się ze spadkiem sprzedaży. Co zrobić, by ją zwiększyć? Poznaj sprawdzone sposoby na podniesienie sprzedaży w sklepie internetowym.
Cover
Sposoby na zwiększenie sprzedaży w sklepie online Fot. Materiały zewnętrzne

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Jedną z najważniejszych kwestii w zwiększaniu sprzedaży w Internecie jest pozycjonowanie. Działania mające na celu zwiększenie widoczności sklepu i podniesienie jego pozycji w wynikach wyszukiwania sprawiają, że ruch na stronie rośnie. Tym samym, zwiększa się prawdopodobieństwo, że na stronę sklepu trafią osoby faktycznie zainteresowane zakupem. Większa liczba wyświetleń witryny podnosi szanse na konwersję i zarobek na sprzedaży.

W przypadku pozycjonowania właściciele sklepów powinni pamiętać, że jednorazowe działania SEO nie dają trwałych rezultatów. Pozycja sklepu może się zmieniać ze względu na pozycjonowanie konkurencji, a także z powodu zmieniających się algorytmów Google. Brak aktywności w temacie pozycjonowania wiąże się zatem ze spadkiem pozycji sklepu w wyszukiwarce i zmniejszeniem ruchu na stronie.

Stworzenie profilu w mediach społecznościowych

Sklep internetowy można promować w mediach społecznościowych, gdzie łatwo nawiązuje się kontakty z potencjalnymi klientami. Filmiki lub zdjęcia prezentujące produkty i usługi, czy też posty dostarczające wiedzy na tematy związane z branżą sprawiają, że grupa docelowa chętnie śledzi profil i jednocześnie korzysta z przedstawianej na nim oferty. Prowadzenie profilu w mediach społecznościowych pomaga także w nawiązywaniu interakcji z odbiorcami. Komentarze pod postami pozwalają na dialog, wyjaśnienie różnych kwestii i lepsze dopasowanie oferty produktowej lub usług do potrzeb klientów.

Wprowadzenie mailingu

Kolejnym sposobem na podtrzymanie relacji z klientami i przyciągnięcie ich uwagi jest przygotowanie mailingu. Mailing z newsletterem lub informacjami o bieżących promocjach i wyprzedażach sprawia, że więcej użytkowników decyduje się na wejście na stronę. Dodatkowo wiadomość o promocji lub wyprzedaży sprawia, że grupa docelowa chętniej dokonuje zakupów z asortymentu wskazanego przez sklep. Dzięki temu sklep może nie tylko zwiększyć obrót, ale i zredukować stany magazynowe, obniżając koszt przechowywania niesprzedanych towarów.

Rozszerzenie opcji płatności

Im większa liczba dostępnych form płatności w sklepie internetowym, tym większa szansa, że grupa docelowa dokona w nim zakupów. Klienci preferują w szczególności metody szybkich płatności takie jak BLIK lub PayU, które wiążą się z natychmiastowym księgowaniem wpłaty i przyspieszeniem wysyłki zamówienia. Jednocześnie warto zadbać o to, by w sklepie była możliwość płacenia wirtualną walutą. Najpopularniejsze kryptowaluty akceptowane jako środek płatniczy z pewnością przyciągną większą grupę kupujących.

Dodatkowe opcje dostawy

W sprzedaży internetowej kluczową rolę odgrywa szybkość wysyłki zamówionych towarów. Kupujący zwracają na nią szczególną uwagę, gdyż nie chcą czekać wiele dni na wybrane produkty. Właściciele sklepów online powinni zatem maksymalnie rozszerzyć opcje dostawy, by zapewnić klientom atrakcyjne terminy doręczeń i jednocześnie korzystne ceny. Dostawa kurierem i do paczkomatu to obecnie podstawa w każdej branży. Dodatkowo w przypadku zamówień na większe kwoty, sklep powinien wprowadzić opcję darmowej wysyłki (np. dla zamówień o wartości 100 zł i więcej), która zachęca do dokonywania regularnych zakupów i polecania sklepu innym użytkownikom.

Obserwuj nas
Zobacz także:
Reklama