Ponad połowa uczestników sondy twierdzi, że gazetka promocyjna jest dobrym i rzetelnym źródłem informacji o promocjach. Ankietowani podkreślają, że gazetki znacznie ułatwiają im porównywanie ofert w sklepach oraz podejmowanie ostatecznych decyzji zakupowych.
52% zapytanych deklaruje, że korzystają z gazetek promocyjnych, ponieważ jest to dobre źródło do poszukiwania potrzebnych produktów w atrakcyjnych cenach. Grupa ta deklaruje także zaufanie do gazetek promocyjnych oparte na wieloletniej, pozytywnej weryfikacji promocji w sklepach.
Tylko 24% badanych nie ufa gazetkom i z tego powodu nie poświęca im zbyt wiele uwagi. Niezadowolenie wynika najczęściej z powodu braku prezentowanych przez gazetkę ofert promocyjnych w sklepach sieci. Natomiast 17% uczestników sondy twierdzi, że nie przegląda gazetek promocyjnych z powodu braku wolnego czasu. Pozostałe 7% osób ma obojętny stosunek do treści prezentowanych w gazetkach reklamowych lub nie ma wyrobionego zdania na ich temat.
Sonda została przeprowadzona w ramach Programu AdRetail Inspirio wśród 100 losowo wybranych osób. W materiale zaprezentowano wybrane wypowiedzi konsumentów.