Nav
polomarket
POLOmarketOstatni dzień promocji!
kaufland
Kauflanddo końca 1 dzień
netto
Nettodo końca 1 dzień
dino
DinoOstatni dzień promocji!
groszek
GroszekOstatni dzień promocji!
delikatesy centrum
Delikatesy Centrumdo końca 1 dzień
intermarche super
Intermarche Superdo końca 1 dzień
auchan hipermarket
Auchan Hipermarketdo końca 1 dzień
aldi
Aldido końca 5 dni
biedronka
Biedronkado końca 5 dni
carrefour express
Carrefour Expressdo końca 6 dni
intermarche super
Intermarche SuperWażna za 2 dni
super-pharm
Super-Pharmdo końca 1 dzień
hebe
Hebedo końca 38 dni
Nav
Reklama
Reklama
Reklama
Porównania

„Smart Okazje – zwyczaje zakupowe Polaków” – wyniki nowego raportu

O tym, jakich klientów przyciągają promocje? Które ze sklepów cieszą się największą popularnością wśród Polaków? Kto w polskich gospodarstwach domowych odpowiada za decyzje zakupowe? Na te i wiele innych pytań dotyczących decyzji zakupowych Polaków odpowiedzi przyniósł raport sieci AdRetail.
Cover

O tym, jakich klientów przyciągają promocje? Które ze sklepów cieszą się największą popularnością wśród Polaków? Kto w polskich gospodarstwach domowych odpowiada za decyzje zakupowe? Na te i wiele innych pytań dotyczących decyzji zakupowych Polaków odpowiedzi przyniósł raport sieci AdRetail.

Pełna wersja raportu „Smart Okazje – zwyczaje zakupowe Polaków” zostanie opublikowana już wkrótce natomiast pierwsze wnioski z przeprowadzonych badań można było poznać na Forum IAB  8 czerwca 2017 roku w Złotych Tarasach. To właśnie wtedy, drugiego dnia Forum odbyła się pierwsza prezentacja wyników raportu. Organizatorem przedsięwzięcia była sieć AdRetail zrzeszająca największe serwisy z gazetkami promocyjnymi natomiast partnerem strategicznym akcji był system płatności mobilnych BLIK. Za realizację raportu odpowiadał Mobile Institute.

Czym tak właściwie są Smart Okazje?

Polacy są aktywną grupą konsumentów. Najczęściej angażują się w poszukiwania promocji korzystając z gazetek promocyjnych (również w formie elektronicznej), odwiedzają witryny internetowe sieci handlowych oraz porównują ceny. Regularnie informacji o okazjach i promocjach poszukuje aż 26% badanych osób (36% kobiet i 21% mężczyzn).

Co ciekawe, nie tylko mniej zamożni klienci poszukują upustów cenowych. Jak wynika z przeprowadzonego badania największy odsetek osób zainteresowanych promocjami może pochwalić się miesięcznym dochodem na osobę w wysokości 3000 – 7000 złotych. Zaangażowanie w poszukiwanie promocji spada przy zarobkach na poziomie 10000, jednak nawet przy tej kwocie 16% respondentów przyznaje się do korzystania z ofert promocyjnych, kuponów i rabatów.

Wśród konsumentów coraz wyraźniej odznacza się podejście „smart”, które opiera się na wykorzystywaniu najnowszych technologii w procesach zakupowych. Odchodzi się od tradycyjnego sposobu przeglądania papierowych ulotek i gazetek jako podstawowego źródła wiedzy o promocjach i rabatach. Klienci coraz chętniej korzystają z gazetek dostępnych w wersji on-line, również przy wykorzystaniu smartfonów i innych urządzeń mobilnych.

Obserwuj nas
Zobacz także:
Reklama