Warszawska Arkadia jeszcze w tym roku powiększy się o ponad 2 tys. mkw. powierzchni użytkowej, a całość rozbudowy obejmie obszar aż 9 tys. mkw. Projekt opiera się na innowacyjnej koncepcji “Destinations”, czyli wyjątkowych miejsc spotkań. W galerii powstanie okazała przestrzeń gastronomiczna, zmieni się fasada a także obszar przed budynkiem. Zakończenie prac nad rozbudową centrum handlowego planowane jest na drugi kwartał bieżącego roku.
Arkadia już w tej chwili szczyci się statusem największej galerii handlowej w Polsce. Od czerwca tego roku, pobicie tego statusu dla nowopowstających galerii będzie jeszcze trudniejsze. Galeria Arkadia powiększy się bowiem o 2 tys. mkw. powierzchni. Wartość inwestycji opiewa na kwotę 60 mln złotych, a jej główne założenia to powstanie przestrzeni pod nowy koncept restauracyjny, dzięki czemu centrum handlowe ma stać się miejscem spotkań mieszkańców Warszawy.
Dotychczasowa strefa food court w Arkadii została zmodernizowana stosunkowo niedawno, bo w 2014 roku. Od czerwca, aby uatrakcyjnić klientom zakupy w centrum handlowym uruchomiona zostanie nowa, wydzielona przestrzeń z indywidualnymi placówkami restauracyjnymi. Poprzez połączenie obecnego food courtu z nową, rozrywkową częścią Arkadii oraz Dining Plazą, powstanie wyjątkowa strefa rodzinno-eventowa na której będą odbywać się wydarzenia dla dzieci i całych rodzin. Nowe przestrzenie będą służyć szerokiemu wachlarzowi klientów. Projektantom zależało, aby w galerii znalazło się miejsce zarówno na obiad z dziećmi jak i na spotkanie biznesowe. Wszystkie restauracje (oprócz dwóch z parteru) zostaną przeniesione do nowej strefy na pierwszym piętrze. Galeria zdobędzie też wielu nowych, gastronomicznych najemców, m.in. Pizza Hut, Lalkę czy też restaurację Zielona oferującą dania wegańskie oraz wegetariańskie.
Rozbudowa objęła swoim działaniem również powierzchnie sklepów odzieżowych. Aż o 1200 mkw. powiększy się sklep przodującej w Polsce sieciówki - H&M. Po przebudowie sklep stanie się największą, flagową placówką tej marki w Polsce z łączną powierzchnią 3900 mkw. rozmieszczoną na trzech poziomach. Wiele innych sklepów zostanie powiększonych i wyremontowanych, pojawią się również nowi najemcy, duża część z nich ze swoim pierwszym sklepem w Polsce.
Zmiany obejmą również przestrzeń przed budynkiem Galerii. Na jej terenie powstaną m.in. bezpłatny plac zabaw dla dzieci a fontanna na dziedzińcu przed wejściem zostanie unowocześniona. Na terenach należących do Galerii zostaną utworzone strefy zieleni z wydzielonymi przestrzeniami wypoczynkowymi. Dzięki temu galeria stanie się nowym punktem na mapie miłośników wypoczynku na świeżym powietrzu.
Arkadia już od samego otwarcia w 2004 roku dba o wysoki standard proponowanych ofert i usług. Świadectwem tego są nowo otwierane flagowe filie znanych marek takich jak Zara, Massimo Dutti, iSpot. Dobre połączenie komunikacyjne, szeroka oferta proponowanych usług oraz ich wysoka jakość sprawiają, że centrum handlowe cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem ze strony konsumentów.
Źródło zdjęć: www.arkadia.com.pl