Reklama
Reklama
Reklama

Ptasie mleczko coraz mniejsze i mniejsze...

Aktualności
Wedel po raz kolejny zmniejszył objętość popularnych czekoladek "Ptasie mleczko". Na problem zwróciła uwagę Katarzyna Bosacka. Ile będzie ważyć nowe opakowanie słodyczy? 
Cover
Ptasie mleczko Fot. Adobe Stock

Ptasie mleczko zna chyba każdy Polak. Już od lat zachwycają niezmiennie swoją lekkością i delikatnością. Czekoladki powstały jeszcze przed II Wojną Światową! Niestety, mimo swojej niezmiennej popularności, Ptasie Mleczko zaczęło tracić na wadze. W opakowaniu znajduje się teraz mniejsza ilość słodyczy niż kilka lat temu. Jest to problem, na który zwróciła uwagę Katarzyna Bosacka. O ile mniejsze jest opakowanie popularnych pianek w czekoladzie? 

Ptasie mleczko maleje w oczach! 

W czwartek Katarzyna Bosacka zwróciła wszystkich uwagę na Ptasim Mleczku. W swoim poście na Facebooku napisała, że producent słodyczy znów zmniejszył opakowanie. Nie wiele osób pamięta, ale w 1994 r. popularne czekoladki ważyły 500 g. Przez kolejne lata można było zaobserwować stopniowe zmniejszanie pudełka. W sklepach można jeszcze znaleźć opakowania, które ważą 360 gramów. Teraz dziennikarka natknęła się na jeszcze mniejsze opakowanie, które waży tylko 340 g. Katarzyna Bosacka nie była zadowolona z tego faktu. Trudno się temu nie dziwić. W ten sposób z opakowania zniknęły dwie pianki. Nie wiadomo jeszcze, co stoi za tą decyzją. Spekuluje się jednak, że Wedel zastosował proces downsizingu. 

Co to jest downsizing? 

Downsizing to proces, w którym producenci żywności zmniejszają rozmiar opakowań lub ilość produktu. Jest to szeroko stosowane praktyka w przemyśle spożywczym. Oznacza to, że musimy uważać na to, co kupujemy i dokładnie sprawdzić etykiety. Nawet jeśli ich opakowanie pozostaje takie samo, mogą one ważyć mniej niż poprzednio. Producenci w ramach downsizingu mogą też zastępować droższe składniki, tańszymi odpowiednikami. Działanie to ma na celu utrzymać cenę produktu. Praktyka wydaje się dość bulwersująca. Zdaniem ekspertów klienci chętniej kupią produkt w mniejszej gramaturze, niż gdyby miałby być droższy. Proces może nas oburzać, ale nie da się ukryć, że chętniej kupujemy tańsze produkty. 

Zobacz także:
Reklama