Osoby, które zdecydowały się na pracę w domu, najczęściej nie żałują swojej decyzji. Takie rozwiązanie idealne jest dla świeżo upieczonych mam, osób kochających podróże czy ceniących sobie niezależność. Na osoby pracujące w domu czyha jednak kilka pułapek. Jak sobie z nimi radzić, aby praca w domowym zaciszu była efektywna?
Oddziel sprawy prywatne od zawodowych
Pracując w domu bardzo trudno jest się zdystansować od życia rodzinnego i domowych obowiązków. Jednak jeśli nie chcesz w nieskończoność rozciągać godzin pracy w domu, musisz pracować efektywnie. Oznacza to narzucenie sobie żelaznej dyscypliny i całkowite skupienie się na pracy.
Gdy pracujesz, nie odrywaj się ciągle od obowiązków zawodowych, żeby ugotować obiad czy posprzątać mieszkanie. Ogranicz czynniki, które Cię rozpraszają, nie wchodź na portale społecznościowe, ogranicz ciągłe sprawdzanie maili.
Najlepiej będzie, gdy stworzysz sobie miejsce przeznaczone wyłącznie do pracy i ustalisz godziny, w których pracujesz. W tym czasie nie zajmuj się sprawami domowymi, a jedynie zawodowymi. Wtedy pracę skończysz szybciej, niż myślisz.
Umil sobie czas pracy
W domu możesz pozwolić sobie na zachowania, które niekoniecznie byłyby mile widziane w miejscu pracy. Śniadanie przy biurku, krótka gimnastyka w przerwach od pracy, popołudniowa kawa podczas sprawdzania maili - zadbasz w ten sposób o swoje zdrowie fizyczne i psychiczne i sprawisz, że czas poświęcony pracy w domu będzie naprawdę miły. Jeśli umiejętnie wpleciesz momenty relaksu w czas przeznaczony na pracę - poczujesz się tak, jakbyś wcale nie pracował.