Sieci handlowe jak Rossmann, Biedronka czy Lidl mają więcej lojalnych klientów niż czołowe partie politycznych głosujących. Polacy z chęcią posiadają specjalne aplikacje lub noszą w portfelach karty lojalnościowe, które uprawniają do korzystania z promocji.
Dzięki programom lojalnościowym klienci największych sieci handlowych otrzymują specjalne zniżki, rabaty, kupony, a nawet zyskują inne korzyści. W ostatnich wyborach PiS uzyskało 6,2 mln głosów, a Koalicja Europejska 5,3 mln głosów, to sieci takie jak Biedronka czy Rossmann liczą ponad 7 mln członków. Oznacza to, że co czwarty Polak korzysta z promocji oferowanych przez największe sieci.
Biedronka i Rossmann posiadają największą liczbę posiadaczy karty/aplikacji. Dzięki nim klienci mogli skorzystać z dużej ilości promocji i rabatów podczas codziennych zakupów. Obydwie sieci posiadają program lojalnościowy od dłuższego czasu. Lidl czy Żabka, które stosunkowo niedawno wprowadziły swój program, bardzo szybko zebrali lojalnych klientów. Aplikacja Lidl Plus posiada ponad 2,5 mln użytkowników, a z aplikacji Żappki korzysta już ponad 1,5 mln osób.