Jak pokazują najnowsze statystyki Polacy bardzo często sięgają po gazetki promocyjne, aby odpowiednio przygotować się przed większymi zakupami. Według badań przeprowadzonych przez firmę MANDS, aż 65% konsumentów sporządza dokładną listę zakupów, a jedynie 14% klientów w żaden sposób nie przygotowuje się do zakupów.
Jak Polacy przygotowują się do zakupów?
Według przeprowadzonych badań, co drugi nasz rodak przed większymi zakupami w sieciach handlowych, sięga po gazetki reklamowe. Warto wspomnieć również i o tym, że 30% ankietowanych przegląda również internetowe gazetki promocyjne, które z roku na rok zdobywają coraz większe grono zadowolonych klientów. Co czwarty Polak przegląda również serwisy konkretnych sklepów, aby dokładnie zapoznać się z dostępnych asortymentem, najlepszych okazji oraz przede wszystkim po to, żeby porównać ceny poszczególnych towarów.
Nowoczesna technologia
W Polsce urządzenia mobilne cieszą się coraz większym zainteresowaniem, dlatego też coraz więcej profesjonalnych sklepów wykorzystuje ogromny potencjał Internetu, aby przyciągnąć do siebie jak najwięcej potencjalnych klientów. Konsumenci mobilni coraz częściej korzystają z specjalnych aplikacji internetowych, które zbierają oferty różnych sieci. Bardzo dużą popularnością cieszą się również aplikacje internetowe, które ułatwiają przygotowanie elektronicznej listy zakupów. Internet to najprostszy i najszybszy sposób, aby znaleźć ciekawe promocje na interesujące nas produkty.
Kobiety vs. mężczyźni
Z badań firmy MANDS wynika również, że kobiety (72%) zdecydowanie częściej przygotowują listę zakupów niż mężczyźni (59%). Kobiety częściej niż mężczyźni przeglądają również gazetki promocyjne, najpopularniejsze z nich to gazetki reklamowe Biedronki, Lidla i Kauflanda. Mężczyźni z kolei zdecydowanie częściej przeglądają strony internetowe sklepów online i częściej korzystają z pomocniczych aplikacji internetowych.