Polecane gazetkiZnicze - promocje z gazetek
S3 okazjum porteer wa  640x637
Anonimowy

S3 nag  wek

Karnawał w kolorze Blue- zamienniki Blue Curacao w marketach

Czym są likiery?

Definicja podaje, że likiery są to wysokoprocentowe napoje alkoholowe o słodkim smaku. Zawdzięczają go znaczącemu dodatkowi cukrów. Likiery są produkowane z owoców, ziół, przypraw korzennych i innych składników.

Na rynku możemy spotkać likiery o różnej zawartości alkoholu. Od likierów o ABV ponad 40% (np. Triple Sec), do słabszych likierów o ABV około 15%. Niektóre drinki wymagają zastosowania konkretnego rodzaju likieru o określonej mocy, jednaj imprezowe cocktaile można wykonywać na dowolnym likierze o wybranym smaku.

Najpopularniejszy likier na świecie?

Długo można byłoby zastanawiać się nad kwestią, któremu z likierów powinno przypaść to miano. Swojego rankingu nie opieram na żadnych danych statystycznych, czy badaniach opinii przeprowadzanych na wielkich grupach osób. Źródłem mojej opinii są wieloletnie obserwacje i analizy moich spostrzeżeń.
Każdy młody adept barmaństwa szukając likierów do swojego barku prawie zawsze swoje myśli kieruje w stronę niebieskiego likieru pomarańczowego- Blue Curacao.
Nie spotkałem również pubu, ani lokalu serwującego drinki bez tego likieru.  Stąd też w mojej opinii jest to najpopularniejszy likier na świecie.

 Czy droższe na pewno znaczy lepsze?

Stojąc przed sklepową półką musimy dokonać wyboru czy kupić likier droższy, ale o pewnej reputacji, czy ten tańszy, ryzykując jednak gorszą jakość. Na polskim rynku jest bardzo dużo różnych zamienników tego likieru, jednak jak do tej pory tylko jeden z wielu okazał się porównywalny do likierów produkowanych m.in. przez firmę Bols. Jest to likier Blue Curacao Dream produkowany przez firmę Toorank w charakterystycznych butelkach. Ma smak zbliżony do produktów dwukrotnie droższych, a stopień na pigmentowania barwy jest praktycznie taki sam jak w likierze firmy Bols.

Blue Curacao Dream znaleźć możemy m.in.  w sieci Real (w cenie 28.99 zł za butelkę 0,5 l) oraz Carrefour (w cenie 28,29 zł za butelkę 0,5 l). Dla porównania likier firmy Bols o tej samej pojemności kosztuje średnio  50-60 zł.
Na rynku spotkać możemy również likiery znacznie tańsze w cenie około 20 zł np. Juanita, jednak jakość tych likierów jest mierna, a w ustach utrzymuje się po nim długotrwały gorzki posmak.

Zabawa kolorem

Komponując drinki z Blue Curacao nie jesteśmy skazani na to, że przygotowywane przez nas napoje będą zdecydowanie niebieskie. Likier ten w połączeniu z innymi kolorami  oferuje bardzo ciekawą paletę możliwych do uzyskania barw- od różnych odcieni zieleni do intensywnych fioletów.

Inny efekt końcowy uzyskamy wykonując nasz cocktail w shakerze, gdzie ostateczna barwa będzie jednolita, a zgoła inny i bardzo ciekawy efekt uzyskamy tworząc bezpośrednio w szkle pływającą warstwę likieru, tzw.  float. Wtedy kolory będą zmieniać się bardzo płynnie, delikatnie przechodząc z jednego w drugi.

Klubowy drink w domowym zaciszu?

Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby na domówce wykonać bardzo popularne i smaczne drinki przy okazji zaskakując swoich znajomych. Jednym z takich drinków jest popularny Blue lagoon (Błękitna laguna).

Jego wykonanie zajmuje kilka minut, a efekty są bombowe i bardzo smaczne.

Skład:

40ml wódka
20 ml likier blue curacao
20 ml sok z cytryny
top up Sprite

Wykonanie:

Do shakera wlewamy wódkę, likier i sok z cytryny, uzupełniamy lodem i mocno wytrząsamy.
Całość przelewamy do wysokiej szklanki z lodem i dopełniamy napojem gazowanym typu Sprite/ 7Up. Szklankę ozdobić można plasterkiem cytryny i wisienką cocktailową, która będzie kontrastować z pięknym błękitnym kolorem drinka.

Enjoy!

Komentarze
Nasz Serwis korzysta z plików cookies, aby ułatwić Użytkownikom przeglądanie naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli Użytkownik nie ma zablokowanej opcji zapisywania tych plików, to zgadza się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia.
Użytkownik może samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji na ten temat można uzyskać w regulaminie.