Firma Google właśnie ogłosiła raport z badania zachowań konsumentów w internecie, które objęło 625 tysięcy osób z całego świata. Wyniki badań prowadzonych w ciągu ostatnich 5 lat pokazują, jak wielu nowych użytkowników zdobył internet. Według danych z raportu liczba użytkowników smartfonów wzrosła dwukrotnie.
Przez ostatnie 5 lat firma Kantar TNS we współpracy z Google ankietowała ludzi z całego świata. Pytano ich o zwyczaje związane z poruszaniem się w internecie. Przedstawione wyniki ukazują ogromne zmiany w sposobie korzystania z mediów oraz wzrost znaczenia internetu przy codziennych czynnościach.
W 2012 r. tylko jeden na 3 zbadanych konsumentów posiadał smartfona. Przez 4 lata, liczba ta wzrosła aż do 40%. Dziś w Polsce, ze smartfonów korzysta 61% konsumentów w porównaniu do 15% sprzed 5 lat, co oznacza wzrost o 46 punktów procentowych w rozpowszechnieniu tych urządzeń.
Wzrost użytkowników smartfonów odnotował się we wszystkich grupach wiekowych, jednak największe zainteresowanie nowymi technologiami w Polsce widać w grupie osób poniżej 25 roku życia gdzie urządzenie mobile służy głównie do:
- 80 % - wyszukiwania informacji w przeglądarkach,
- 64% - oglądania wideo (przynajmniej raz w tygodniu),
- 70% - z nas za pośrednictwem telefonu regularnie sprawdza godzinę,
- 74% - użytkowników swój budzik ustawia w telefonie,
- 4% - robi mobilne zakupy,
- 27% - z nas poszukuje informacji o produkcie przynajmniej raz w tygodniu
- 15% - użytkowników sporządza listy zakupów i zadań do wykonania na smartfonie,
Smartfon wydaje się być jednym z najważniejszych elektronicznych urządzeń. Już 1/3 jego użytkowników korzysta z internetu w telefonie częściej, niż na innych narzędziach. W Polsce jest to 14 % odsetek osób.