Nav
biedronka
BiedronkaWażna za 3 dni
rossmann
Rossmanndo końca 10 dni
jula
Julado końca 6 dni
żabka
Żabkado końca 11 dni
pepco
Pepcodo końca 12 dni
castorama
Castoramado końca 11 dni
drogerie natura
Drogerie Naturado końca 9 dni
wss praga południe
WSS Praga Południedo końca 8 dni
neopunkt
NEOPUNKTdo końca 4 dni
media markt
Media Marktdo końca 4 dni
action
Actiondo końca 4 dni
dino
Dinodo końca 4 dni
delikatesy centrum
Delikatesy Centrumdo końca 5 dni
hebe
Hebedo końca 4 dni
Nav
Reklama
Reklama
Reklama
Aktualności

Zachowania klientów w czasie pandemii zmieniają się.

Koronawirus wpływa na zachowania Polaków. Sytuacja stale się pogarsza i ponosimy tego konsekwencje.
Cover
adobe stock

Stan epidemii koronawirusa wpływa nie tylko na gospodarkę, ale też na rodziny i jej dochody. Jeżeli dochody są mniejsze to zakupy też, trzeba organizować inaczej. Przeprowadzono badania na temat tego, jak zmieniają się zachowania klientów w obecnej sytuacji. Wynika z nich, że Polacy obawiają się podwyżek cen, przez co będą musieli ograniczyć wydatki. Może być to trudne z tego powodu, że zbliżają się święta. W tym okresie każdy chciałby świętować przy bogatym stole.

Jakie zmiany nastąpiły?

Największe zmiany można było zauważyć w ostatnich tygodniach. Polacy decydowali się na zakupy zapobiegawcze, kupując na zapas wiele produktów. Teraz też tak jest. Raczej wolimy zrobić większe zakupy, by uniknąć codziennego chodzenia po sklepach. Według badań Nielsena 60 proc. Polaków przyznaje, że w ostatnim czasie zrobili większe zapasy. Większość osób zmniejszyła liczbę wizyt w sklepie stacjonarnym. Sytuacja wpłynie też na przygotowania do świąt. W tym roku Według badań Polacy będą próbowali zrobić zakupy świąteczne w tym samym czasie lub wcześniej niż rok temu. 60 proc. Uważa, że ich zakupy będą skromniejsze.

Co teraz kupuje się najczęściej?

Są to środki higieny ok. 40 proc., nabiał 26 proc., alkohole i napoje ok. 20 proc., słodycze, przekąski, kosmetyki i perfumy ok. 11 proc.

reklama ding - grafika własna

Obserwuj nas
Zobacz także:
Reklama