Nav
biedronka
Biedronkado końca 5 dni
rossmann
Rossmanndo końca 17 dni
delisso
Delissodo końca 16 dni
żabka
Żabkado końca 4 dni
pepco
Pepcodo końca 5 dni
castorama
Castoramado końca 18 dni
drogerie natura
Drogerie Naturado końca 16 dni
kaufland
KauflandWażna za 3 dni
neopunkt
NEOPUNKTdo końca 11 dni
media markt
Media Marktdo końca 11 dni
action
Actiondo końca 4 dni
dino
Dinodo końca 4 dni
delikatesy centrum
Delikatesy Centrumdo końca 5 dni
hebe
Hebedo końca 11 dni
Nav
Reklama
Reklama
Reklama
Recenzje

Ekologia w sieciach handlowych

Zwrócenie szczególnej uwagi na środowisko, zwiększanie świadomości społeczeństwa oraz szerzenie ekologicznych nawyków to już nie tylko moda, od niedawna to już obowiązek. W stale zanieczyszczanym środowisku wciąż poszukiwane są nowoczesne koncepcje mające na celu jego ochronę.
Cover

Zwrócenie szczególnej uwagi na środowisko, zwiększanie świadomości społeczeństwa oraz szerzenie ekologicznych nawyków to już nie tylko moda, od niedawna to już obowiązek. W stale zanieczyszczanym środowisku wciąż poszukiwane są nowoczesne koncepcje mające na celu jego ochronę. Ekologia wkracza do naszych domów, biur a nawet miejsc publicznych. Również sieci handlowe coraz częściej korzystają z ekologicznych rozwiązań. Sprawdziliśmy, które z nich szczególnie dbają o środowisko!

Sklepy z ekologiczną żywnością, bio kosmetykami oraz innymi eko produktami codziennego użytku cieszą się niesłabnącą popularnością. Już 2 lata temu, w 2015 roku na terenie Polski działało ponad 800 punktów sprzedających eko żywność, a wartość rynku eko szacowano na 700 milionów złotych (w tym roku liczba ta kalkulowana jest już na poziomie 1 miliarda złotych). Coraz więcej z nas przekonuje się do zdrowego trybu życia i szuka naturalnych, zdrowych rozwiązań. Na rynku powstaje więc coraz więcej eko sklepów. Także w większych sklepach, supermarketach i dyskontach częściej spotykamy się z bio ofertą.

Jednak ekologia w sieciach handlowych to nie tylko zdrowe produkty. To także szereg nowoczesnych rozwiązań logistycznych i reklamowych.

Wiele sklepów, zamiast sprzedawać ekologiczne produkty woli organizować promocje świadomych postaw wśród klientów. W wielu sklepach elektronicznych i nie tylko możemy spotkać się z punktami zbiórek zużytych baterii, które wyrzucone w tradycyjny sposób wyjątkowo niekorzystnie wpływają na środowisko naturalne. Sieć Saturn we wrześniu 2017 roku zorganizowała ciekawą promocję – wszyscy klienci, którzy przynieśli do sklepu zużyte urządzenie, otrzymywali zniżkę na zakup nowego sprzętu przyjaznego środowisku. Nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że każdy sklep oferujący urządzenia RTV/AGD jest zobowiązany do przyjęcia zużytego urządzenia, jeśli klient kupuje nowe tego samego rodzaju. Saturn w mądry sposób przypomniał konsumentom, że starej pralki, komputera czy też innego elektrycznego urządzenia nie powinno się wyrzucać do śmieci, lecz dostarczyć w odpowiednie miejsce zbiórki elekrośmieci.

Także sieć Tesco znana jest ze swojego ekologicznego podejścia. Jeszcze niedawno sieć promowała recykling butelek. Podczas akcji za 10 przyniesionych do sklepu szklanych butelek można było otrzymać sadzonkę wrzosu.

Rozwiązania sprzyjające środowisku często wdrażane są już w chwili budowy sklepów. Już na przełomie 2018 i 2019 roku w szwedzkim miasteczku Sigtuna zostanie otworzony nowy koncept sklepu sieci Lidl – dyskont połączony z kawiarnią. Punkt będzie wyróżniał się zielonym bio dachem oraz zastosowaniem innowacyjnych rozwiązań zmniejszających negatywny wpływ budynku na naturę.

W Polsce ekologiczne podejście do handlu najlepiej widać na przykładzie ekologicznych centrów handlowych.  Jak wynika z najnowszych danych Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego tylko do marca tego roku ekologiczne certyfikaty otrzymało w Polsce 86 placówek handlowych. Jednym z przykładów może być otwarta w ubiegłym miesiącu Galeria Północna. Wykonawca szczyci się wykorzystaniem  wyłącznie materiałów o niskiej emisji gazów cieplarnianych i szkodliwych. Podczas budowy zastosowano również rozwiązania ograniczające zużycie wody i energii elektrycznej. Przed budynkiem zamontowano 160 stojaków na rowery, a Ci którzy wybiorą się na zakupy pojazdem o obniżonej emisji CO2 mogą liczyć na uprzywilejowane miejsca parkingowe.

Ekologiczne rozwiązania zwiększające świadomość społeczeństwa to z jednej strony wymóg najnowszych przepisów a z drugiej ciekawy element służący budowaniu przewagi konkurencyjnej. Coraz więcej z nas zwraca bowiem uwagę nie tylko na cenę czy lokalizację. Coraz ważniejsze stają się dla nas kwestie etyczne.

Obserwuj nas
Zobacz także:
Reklama