Nav
polomarket
POLOmarketOstatni dzień promocji!
kaufland
Kauflanddo końca 1 dzień
netto
Nettodo końca 1 dzień
dino
DinoOstatni dzień promocji!
groszek
GroszekOstatni dzień promocji!
delikatesy centrum
Delikatesy Centrumdo końca 1 dzień
intermarche super
Intermarche Superdo końca 1 dzień
auchan hipermarket
Auchan Hipermarketdo końca 1 dzień
aldi
Aldido końca 5 dni
biedronka
Biedronkado końca 5 dni
carrefour express
Carrefour Expressdo końca 6 dni
intermarche super
Intermarche SuperWażna za 2 dni
super-pharm
Super-Pharmdo końca 1 dzień
hebe
Hebedo końca 38 dni
Nav
Reklama
Reklama
Reklama
Porównania

Dlaczego kupujemy?

Każdy z nas jest konsumentem i często robi różnego typu zakupy. Nasze motywacje do zakupów biorą się przede wszystkim z potrzeby posiadania jakiegoś przedmiotu. W zasadzie zakupy realizuje z dwóch rodzajów przyczyn: praktycznych i psychologicznych. Klient zazwyczaj mniej więcej wie co chce kupić i za jaką kwotę. Szuka więc produktu, który spełnia te kryteria i dzięki któremu uda mu się uzyskać zadowolenie z zakupu.
Cover

Każdy z nas jest konsumentem i często robi różnego typu zakupy. Nasze motywacje do zakupów biorą się przede wszystkim z potrzeby posiadania jakiegoś przedmiotu. W zasadzie zakupy realizuje z dwóch rodzajów przyczyn: praktycznych i psychologicznych. Klient zazwyczaj mniej więcej wie co chce kupić i za jaką kwotę. Szuka więc produktu, który spełnia te kryteria i dzięki któremu uda mu się uzyskać zadowolenie z zakupu. 

Poszczególne produkty oceniane są pod względem ceny, jakości, wygody zakupu oraz poziomu obsługi klienta. Warto pamiętać, że dla klientów równie ważne są potrzeby psychologiczne. Decydują się oni na konkretny zakup z powodów emocjonalnych. 

Takimi powodami mogą być potrzeba bezpieczeństwa, chęć zaimponowania innym a niekiedy nawet strach. Kupujemy coś bo marzymy o komforcie, chcemy lepiej wyglądać w oczach innych albo chcemy sprawić sobie przyjemność. 

Warto także wspomnieć o istnieniu potrzeb nieuświadomionych. Jest to cenny obszar działania dla sprzedawców, gdyż klient często nie wie, że potrzebuje danego produktu, dopóki się go do niego nie przekona. Trzeba więc umieć pokazywać zalety produktów oraz korzyści jakie osiągnie klient dzięki posiadaniu danego przedmiotu.

Obserwuj nas
Zobacz także:
Reklama