Badanie „Przyszłość zakupów. Najważniejsze trendy w Retail dziś i w 2030 roku”, przeprowadzone przez Comarch i Kantar TNS udowodniło czym spowodowany jest fakt, że kobiety dokonują zupełnie innych wyborów zakupowych niż mężczyźni. Wyniki są intrygujące.
Autorzy badania sprawdzili zachowania konsumentów w Polsce, Anglii, Holandii, Niemczech, Szwajcarii oraz we Włoszech. Ponad 3 tys. respondentów odpowiedziało na pytania, które pozwoliły sprawdzić jak zachowują się kobiety i mężczyźni podczas robienia zakupów. Okazało się, że zdecydowanie inaczej oni traktują kwestię lojalności handlowej, wyboru kanałów sprzedaży oraz kupowania produktów i usług.
Według badania, wybory kobiet i mężczyzn podczas kupowania rzeczy przez Internet znacznie się różnią. 42% kobiet przeznacza pieniądze na odzież i buty, które widnieją w ofertach online. Tylko 29% panów decyduje się na kupno tego typu rzeczy w sieci. Zupełnie odwrotne statystyki występują w kwestii sprzętów elektronicznych. 46 % mężczyzn zaopatruje się w te produkty dość regularnie. Kobiety nie są aż takimi entuzjastkami w tym temacie i dokonują zakupów elektronicznych, w niewielkiej liczbie 36 proc.
Okazało się również, że dla obu płci ważna jest lojalność do danej firmy, czy marki handlowej. Aż 63 proc. ankietowanych kobiet odpowiedziało, że często odwiedzają te same sklepy. Mężczyźni nie są, aż w tak dużym stopniu przywiązani do firm, w których kupowali jakieś produkty. Mimo wszystko do regularnego odwiedzania tych samych sklepów przyznało się 47%. Czym spowodowana jest dysproporcja? Płeć piękna jest emocjonalnie o wiele bardziej związana z markami handlowymi, w których zrobiły udane zakupy..
Aspektem, który łączy kobiety i mężczyzn w kwestii robienia zakupów, jest chęć dotykania produktów w sklepach. U obu płci występuje też zaciekawienie nowinkami technicznymi, które ułatwiają i uatrakcyjniają kupowanie.