Zakupy przez internet stały się na przestrzeni kilku lat niezwykle popularne w naszym kraju. Nie ma w tym nic dziwnego, sklepy online oferują szerokie oferty z produktami, które można kupić w szybki i łatwy sposób oraz proponują wiele rabatów. Czy to oznacza, że centra handlowe mogą być przez to zagrożone? Wyjaśniamy!
Przedstawiciele centrów handlowych zdają sobie sprawę z rosnącej popularności zakupów online i muszą szybko zareagować, by nie stracić klientów. Raport „Nowy wymiar zakupów. Centra handlowe przyszłości” stworzony przez Savills Polska wskazuje, jakie pomysły mogą zachęcić konsumenta.
Z raportu wynika, że inwestorzy powinni bardziej zabiegać o historyczne przestrzenie na potrzeby centrów handlowych. Dlaczego? Ludzie lubią miejsca z duszą i ciekawą przeszłością. Dobrym przykładem może być warszawska Hala Koszyki i łódzka Manufaktura. Do obu miejsc codziennie przychodzi mnóstwo klientów.
Sklepy w centrach handlowych muszą na większą skalę wprowadzać do swojej oferty opcję zamawiania produktów w sieci i odbierania ich stacjonarnie, jak również zrobienia zakupów z oferty online w sklepach stacjonarnych.
Centra handlowe powinny rozwijać strefy gastronomiczno-rozrywkowe i proponować klientom zróżnicowane oferty z jedzeniem. Ważne jest też reagowanie na panujące trendy żywieniowe w społeczeństwie. Raport potwierdza też, że klienci uwielbiają uczęszczać do centrów handlowych na wydarzenia takie jak: koncerty, pokazy mody czy kursy gotowania.