Nav
biedronka
Biedronkado końca 1 dzień
rossmann
Rossmanndo końca 3 dni
makro cash&carry
Makro Cash&CarryWażna za 3 dni
żabka
Żabkado końca 10 dni
pepco
Pepcodo końca 11 dni
e.leclerc
E.LeclercWażna za 3 dni
drogerie natura
Drogerie Naturado końca 3 dni
kaufland
Kauflanddo końca 4 dni
neopunkt
NEOPUNKTdo końca 2 dni
media markt
Media Marktdo końca 1 dzień
action
Actiondo końca 3 dni
dino
Dinodo końca 3 dni
delikatesy centrum
Delikatesy Centrumdo końca 4 dni
hebe
Hebedo końca 18 dni
Nav
Reklama
Reklama
Reklama
Super Promocje

Czy warto kupować catering dietetyczny w promocji?

Lato w pełni za oknem skwar i spiekota, czy warto teraz kupować dietę pudełkową w promocji?
Cover
adobe stock

Firmy cateringowe wyrastają niemal jak grzyby po deszczu. Choć jeszcze kilka lat temu było ich niewiele ponad kilkadziesiąt, to obecnie ich liczba dobija w całym kraju do pół tysiąca. Właściciele firm cateringowych robią zatem wszystko co w ich mocy aby wyróżnić się na tle konkurencji. Nieliczni konkurują na rynku oferując usługi tzw. premium i spersonalizowane podejście do Klienta i jego indywidualnej diety, natomiast większość firm próbuje konkurować ceną na rynku masowym.

Cena vs Jakość

Stara prawda w handlu mówi o dwóch podstawowych strategiach dotarcia do Klienta. Albo wyróżniamy się czymś niestandardowym na tle konkurencji, albo oferujemy to samo co konkurencja - jednak w niższych cenach. Ta druga strategia jest prostsza w realizacji, lecz bardzo ryzykowna w długiej perspektywie.Klienci bardzo łatwo przyzwyczajają się do niskich cen i rabatów. Bardzo łatwo jest zaoferować Klientowi rabat. Jednak żadna firma nie jest w stanie utrzymać się na rynku rozdając na lewo i prawo rabaty. Catering dietetyczny to usługa bardzo prosta w wyliczeniach arytmetycznych. Płacąc za dieta pudełkowa z dowozem do domu płacimy za: koszt składników spożywczych, wynagrodzenia dla pracowników firmy (kucharze, dietetycy, pracownicy administracyjni), koszt dostawy oraz w dużym uproszczeniu pozostałe koszty stałe i zmienne (czynsz za lokal, energię elektryczną, raty kredytowe i leasingowe, koszt opakowań, koszty marketingowe aby ludzie mogli się dowiedzieć, że firma istnieje).Zysk firmy bardzo często wynosi - po opłaceniu wszystkich kosztów - zaledwie kilkanaście procent. Zdarza się, że firmy cateringowe oferują rabaty sięgające nawet 20%. Jak to jest więc możliwe, że firma dokłada do interesu?

adobe stock

Przeczytaj opinie zanim zamówisz

Czasami się opłaca sprzedawać coś po zaniżonych cenach, ale tylko pod warunkiem, że kolejne zamówienia będą po cenach wg standardowego cennika. Co jednak jeśli Klienci za bardzo przyzwyczajają się do niskich cen i nie chcą później płacić normalnej ceny, która pozwala na zdrowe funkcjonowanie firmy? Wówczas zaczynają się problemy. Na przykład, w przypadku cateringu dietetycznego Kraków - dynamicznie rozwijającego się rynku w tym mieście - firmy muszą szczególnie uważać, aby nie wprowadzić klientów w błędny przekonanie, że wysokiej jakości usługi mogą być zawsze oferowane po niższych cenach. Jeśli nie można podnieść cen, to należy obniżyć koszty. Nie da się łatwo obniżyć wynagrodzeń pracowników, nie da się łatwo negocjować z bankami obniżki raty, nie da się mniej płacić za czynsz i energię. Da się za to zmniejszyć koszt składników spożywczych. Można kupować taniej. Zawsze znajdzie się tańszy zamiennik gorszej jakości. Zewsząd dowiadujemy się o rosnących cenach żywności. Koszt kilograma pietruszki przewyższył w tym roku cenę kilograma mięsa (sic!). Można kupić mięso pierwszej jakości i drugiego sortu o kilkanaście procent tańsze. Można kupić olej z pierwszego tłoczenia lub można kupić najtańszą fryturę do smażenia. Możliwości do oszczędzania jest sporo. Ale czy na pewno Klienci chcą aby firmy cateringowe oszczędzały ich kosztem?

Nie każda promocja na catering dietetyczny i diety pudełkowe oznacza, że mamy do czynienia z czymś podejrzanym. Jeśli jednak przez długi okres firma cateringowa sprzedaje swoje diety po cenach zaskakująco niższych niż jej konkurencja, to powinniśmy poczuć się zaalarmowani. Na nasze szczęście istnieją portale internetowe, na których Klienci mogą wystawiać oceny i pisać opinie o firmach cateringowych i ich dietach. Portalem, który ma najwięcej sprawdzonych opinii na polskim rynku jest Cateromarket.pl. Jeśli jakaś firma próbuje oszczędzać na jakości to najprawdopodobniej znajdzie to odzwierciedlenie w niskich ocenach Klientów.

 

Obserwuj nas
Zobacz także:
Reklama