Życie w stresie nie przynosi nam nic dobrego. Dochodzą do tego złe nawyki żywieniowe, częsta praca w nocy oraz używki takie jak kawa, papierosy i alkohol. Efektem tego jest zły nastrój, choroby i problemy ze snem. Wykorzystują to producenci znanych marek,. Oferują oni klientom produkty, które za zadanie mają nas w krótkim czasie wyciszyć i zrelaksować.
Głównym problemem z jakim boryka się większość społeczeństwa jest bezsenność. Konsumenci w wieku 30+ oraz co piąty nastolatek cierpią na zaburzenia związane ze snem. Analitycy Mintela zauważają, że wpływa to na wzrost produktów mających je uregulować. Napoje z napisem „relaks” stanowią obecnie 64% wszystkich napojów dostępnych na rynku. Przykładem może być linia herbat Ajurweda, wprowadzona niedawno do sieci Piotr i Paweł , która oferuje m.in.: herbaty wzbogacone ziołami, które mają wpłynąć na długi i zdrowy sen.
Kolejnym trendem Mintela jest „From the Inside Out”. Oznacza on, że coraz więcej społeczeństwa zdaje sobie sprawę z tego, że stosowana dieta znacząco wpływa na nasze samopoczucie. Producenci żywnościowi wypuszczają więc na rynek coraz więcej produktów zawierających uspokajające zioła i przyprawy, takie jak melisa, passiflora, marakuja albo rumianek. Zmienia się także rynek przekąsek. Jeśli baton, to tylko na bazie suszonych owoców takich jak daktyle lub figi. Najlepiej, aby zawierał w sobie także orzechy i suplementy diety takie jak np. algi (spirulina, chlorella). Jednym z bardziej interesujących produktów jest jogurt brazylijskiej marki Flamboyant, który zawiera w sobie, oprócz owoców, zboża, makaruje, a nawet rumianek.