Nav
biedronka
Biedronkado końca 1 dzień
kaufland
Kauflanddo końca 4 dni
polomarket
POLOmarketdo końca 3 dni
spar
SPARdo końca 1 dzień
wafelek
Wafelekdo końca 7 dni
delikatesy centrum
Delikatesy Centrumdo końca 4 dni
dino
Dinodo końca 3 dni
auchan supermarket
Auchan Supermarketdo końca 4 dni
aldi
Aldido końca 1 dzień
lidl
Lidldo końca 1 dzień
stokrotka optima
Stokrotka Optimado końca 4 dni
dealz
Dealzdo końca 4 dni
super-pharm
Super-Pharmdo końca 54 dni
hebe
Hebedo końca 34 dni
Nav
Reklama
Reklama
Reklama
Porady

Coraz więcej Polaków rezygnuje z mięsa!

Codzienna dieta Polaków przechodzi ogromną zmianę. Powyżej 10% młodych osób w przedziale wiekowym 25-34 lat zdecydowało się spożywać posiłki bezmięsne, a ponad 50% postanowiło, że mocno je ograniczy. Co jest przyczyną tej zmiany?
Cover
adobe stock

Codzienna dieta Polaków przechodzi ogromną zmianę. Powyżej 10% młodych osób w przedziale wiekowym 25-34 lat zdecydowało się spożywać posiłki bezmięsne, a ponad 50% postanowiło, że mocno je ograniczy. Co jest przyczyną tej zmiany?

Do większości sklepów w Polsce zaczęto wprowadzać produkty bezmięsne, zawierające napis „vegan” lub „vege”. Są nimi parówki sojowe, szynka sojowa czy kotlety z grochu, soi bądź ciecierzycy. Cieszą się one ogromnym zainteresowaniem, szczególnie w większych aglomeracjach. W marketach osadzonych w mniejszych miastach asortyment dań wegańskich nie jest tak bogato wyposażony, jednak mieszkańcy nie rezygnują z kontynuowania swojej diety wegetariańskiej i z dostępnych produktów własnoręcznie przygotowują swoją zdrowszą wersję dań.

Co więcej, 73% Polaków myśli nad zmianą swoich przyzwyczajeń i skłania się ku diecie bezmięsnej. Główną przyczyną bezmięsnej rewolucji jest większa świadomość realów przemysłu mięsnego na świecie, lepsze samopoczucie po zwiększonej dawce warzyw i roślin strączkowych na talerzu, a także chęć działania na rzecz ochrony zwierząt.

Jeśli zastanawiasz się nad zmianą, podejmij pierwsze kroki i sprawdź czy będzie Ci odpowiadać!

Obserwuj nas
Zobacz także:
Reklama