Nav
biedronka
Biedronkado końca 1 dzień
kaufland
Kauflanddo końca 4 dni
polomarket
POLOmarketdo końca 3 dni
spar
SPARdo końca 1 dzień
wafelek
Wafelekdo końca 7 dni
delikatesy centrum
Delikatesy Centrumdo końca 4 dni
dino
Dinodo końca 3 dni
auchan supermarket
Auchan Supermarketdo końca 4 dni
aldi
Aldido końca 1 dzień
lidl
Lidldo końca 1 dzień
stokrotka optima
Stokrotka Optimado końca 4 dni
dealz
Dealzdo końca 4 dni
super-pharm
Super-Pharmdo końca 54 dni
hebe
Hebedo końca 34 dni
Nav
Reklama
Reklama
Reklama
Porównania

Co zachwyca w reklamach świątecznych?

Reklamy traktujemy zazwyczaj jako konieczny przerywnik podczas oglądania telewizji albo filmów w internecie. Przewijamy je, jeśli się da, a jeśli się nie da – wykorzystujemy przerwę reklamową na zrobienie sobie czegoś do picia albo do jedzenia. Pewne jest jedno: mało kto ogląda reklamy dobrowolnie.
Cover

Reklamy traktujemy zazwyczaj jako konieczny przerywnik podczas oglądania telewizji albo filmów w internecie. Przewijamy je, jeśli się da, a jeśli się nie da – wykorzystujemy przerwę reklamową na zrobienie sobie czegoś do picia albo do jedzenia. Pewne jest jedno: mało kto ogląda reklamy dobrowolnie.
 

Ale jest wyjątek: to reklamy świąteczne. Przed Bożym Narodzeniem agencje mają pełne ręce roboty. Wszyscy starają się wymyślić coś nietuzinkowego i zachwycającego. Każda firma chce, by to reklama jej produktów rozeszła się viralowo po sieci, była przesyłana w wiadomościach i by branżowe media poświęciły jej artykuł lub chociaż wzmiankę (najlepiej z linkiem).

Konsumenci też czekają, bo wiedzą już, że na pewno pojawi się coś, co ich zaskoczy. Zwykle są to reklamy zagraniczne, które wyszukujemy w serwisach udostępniających filmy video, ale coraz częściej i na polskim rynku zjawiają się rzeczy, które warto oglądać.

W tym roku największą karierę zdecydowanie zrobiła reklama portalu aukcyjnego Allegro. Historia dziadka, który uczy się języka, by przywitać się z wnuczką, wycisnęła łzy z oczu całej Polsce i połowie Europy – spot zdobył popularność także poza krajem. Mimo tego, że trwa ponad trzy minuty, można go oglądać nie tylko w sieci, lecz także w telewizji.

Dużą popularność zdobyła także reklama Lidla. Przeniesiony na polski grunt spot o Santa Clarze – kobiecie, na której spoczywa większość obowiązków związanych z przygotowaniem Świąt – wywołał jednak dwojakie reakcje. Jego celem było docenienie wagi prac domowych, które spoczywają głównie na paniach domu, jednak nie obyło się bez głosów dowodzących, że reklama ma jednak patriarchalny wydźwięk i zamiast nawoływać do podziału obowiązków, konstytuuje zastany stan rzeczy. 

Na pewno jest jeszcze kilka spotów wartych uwagi: szwedzka reklama Ikei, doskonały spot H&M, który został wyreżyserowany przez Wesa Andersona czy kultowe już reklamy Johna Lewisa. Pozostaje mieć nadzieję, że w przyszłym roku na podium znajdzie się więcej niż jedna reklama z Polski.

Obserwuj nas
Zobacz także:
Reklama