Nav
biedronka
Biedronkado końca 15 dni
rossmann
Rossmanndo końca 13 dni
jula
Julado końca 9 dni
żabka
ŻabkaOstatni dzień promocji!
pepco
PepcoWażna za 2 dni
castorama
Castoramado końca 14 dni
drogerie natura
Drogerie Naturado końca 12 dni
bi1
bi1Ważna od jutra
neopunkt
NEOPUNKTdo końca 7 dni
media markt
Media Marktdo końca 7 dni
action
ActionOstatni dzień promocji!
dino
DinoOstatni dzień promocji!
delikatesy centrum
Delikatesy Centrumdo końca 5 dni
hebe
Hebedo końca 7 dni
Nav
Reklama
Reklama
Reklama
Nowości

Burger wegetariański coraz popularniejszy!

Sieci fast food poszerzają swoje oferty o wegetariańskie burgery i nie tylko. Coraz więcej mamy dań bezmięsnych, z roślinnymi zamiennikami.
Cover
adobe stock

W Stanach Zjednoczonych pojawiają się co chwile innowacyjne produkty roślinnych zamienników mięsa czy nabiału. Popularne sieci fast food: Burger King, KFC czy McDonald’s prześcigają się z ofertą wegetariańską. Jest to odpowiedź na dziejącą się, przed naszymi oczami, rewolucję żywieniową. Coraz więcej osób deklaruje się jako wegetarianie, weganie lub fleksitarianie, czyli osoby, które ograniczają ilość posiłków mięsnych.

Zmiany pewnie nie byłaby możliwa, gdyby nie prężnie rozwijające się startupy. Jednym z najbardziej popularnych, która produkuje bezmięsne burgery to Impossible Foods. Firma współpracuje z siecią Burger King. Testy produktów w fast foodzie okazały się tak dobre, że postanowiono wprowadzić bezmięsnego Whoppera do wszystkich amerykańskich placówek. Impossible Food zaczyna się pojawiać w wybranych lokalach Warszawskich. Inny znany startup produkujący roślinne przysmaki to Beyond Meat. Firma zrobiła wielką furorę w Stanach Zjednoczonych, swoimi alternatywnymi produktami przypominającymi w smaku mięso. Produkty tej firmy są już dostępne w ponad 50 krajach. Beyond Meat powoli wkracza też do Polski. Produkty startupu można spróbować od 23 marca 2019 w Gdańsku, w restauracji House of Seitean.   

Immpossible Food i Beyond Meat stworzyli produkty tak podobne do oryginału, że trudno wyczuć różnice. Firmy poszukiwały w roślinach składników, które dają mięsny smak. Nie jest to, wbrew wielu opinii,  tylko soja. Jeden z popularnych burgerów, produkowany przez Beyond Meat, jest stworzony z roślinnego pasztetu na bazie białka z grochu. Jego smak i tekstura przypomina wołowinę.

Co prawda w Polsce nie uświadczymy, w najbliższym czasie, produktów wegetariańskich w sieciach McDonald’s czy Burger King, ale w KFC już tak. Fast Food kojarzony przede wszystkim z panierowanych kurczaków, jednakże 7 maja 2019 wprowadził kolejną propozycję dla wegetarian: Burger Halloumi i Twister Halloumi. Wcześniej mogliśmy już spróbować Zingera i Twistera z plackiem ziemniaczanym.

adobe stock

Inną siecią, która co chwila wprowadza, do swoich restauracji, produkty wegańskie i wegetariańskie jest IKEA. Polacy chętnie sięgają zarówno po wegańskie hot dogi jak i warzywne klopsy. Niedawno zostały wprowadzone wegańskie lody truskawkowe, które też cieszą się dużym zainteresowaniem. Obecnie szwedzka firma pracuje nad szwedzkimi klopsikami, które będą oparte na białkach pochodzenia roślinnego. Najprawdopodobniej spróbujemy ich w przyszłym roku.

Eksplozja wegańskich produktów jest spowodowana stale zwiększającą się liczbą konsumentów, które rezygnują całkowicie z mięsa lub ograniczają jego spożycie. Jednym z najpopularniejszych trendów żywieniowych jest obecnie fleksitarianizm, który nie wyklucza całkowicie mięsa z diety, ale znacząco go obniża. Osoby te przykładają też większą uwagę do mięsa, które kupują. Fleksitarianie starają się wybierać lepsze mięso z pewnego źródła.

Wegetariańskie restauracje stają się coraz bardziej popularne i powszechne. Wiele konsumentów czeka, aż w supermarketach będziemy mogli zakupić produkty Beyond Meat i Impossible Food. Obecne wszelkie statystyki i ekonomiczne przewidywania wskazują, że niedługo doczekamy się wegańskiej rewolucji.   

Obserwuj nas
Zobacz także:
Reklama