Nav
polomarket
POLOmarketOstatni dzień promocji!
kaufland
Kauflanddo końca 1 dzień
netto
Nettodo końca 1 dzień
dino
DinoOstatni dzień promocji!
groszek
GroszekOstatni dzień promocji!
delikatesy centrum
Delikatesy Centrumdo końca 1 dzień
intermarche super
Intermarche Superdo końca 1 dzień
auchan hipermarket
Auchan Hipermarketdo końca 1 dzień
aldi
Aldido końca 5 dni
biedronka
Biedronkado końca 5 dni
stokrotka optima
Stokrotka OptimaWażna za 2 dni
supeco
Supecodo końca 5 dni
super-pharm
Super-Pharmdo końca 1 dzień
hebe
Hebedo końca 38 dni
Nav
Reklama
Reklama
Reklama
Porównania

Blogerzy mają coraz większy wpływ na nasze decyzje zakupowe

Czym kierują się klienci, gdy decydują się na większe zakupy? Raport „Niecodzienne decyzje zakupowe Polaków” przygotowany przez ekspertów Attention Marketing pokazał, że świadomość konsumentów stale rośnie, a wiele osób poszukuje dodatkowych informacji przed dokonaniem wyboru.
Cover

Czym kierują się klienci, gdy decydują się na większe zakupy? Raport „Niecodzienne decyzje zakupowe Polaków” przygotowany przez ekspertów Attention Marketing pokazał, że świadomość konsumentów stale rośnie, a wiele osób poszukuje dodatkowych informacji przed dokonaniem wyboru.

Młodzi, zamożni i świadomi

Okazuje się, że zbieranie informacji na temat planowanych zakupów jest najważniejsze dla osób młodych, lepiej sytuowanych i dobrze wykształconych. Są to w dużej części mieszkańcy dużych miast, którzy przywiązują dużą wagę do świadomych zakupów. Dotyczy to w szczególności zakupów, których dokonujemy tylko raz na jakiś czas – może to być kupno samochodu lub sprzętów gospodarstwa domowego.

Komu ufać?

Największym zaufaniem stale cieszy się rodzina i przyjaciele. Ponad połowa badanych przyznała, że to właśnie na ich opinii polega podczas przygotowywania się do zakupów. Coraz większą rolę odgrywa również Internet, a na znaczeniu traci tradycyjna reklama. Informacji szukamy głównie na forach tematycznych i w recenzjach produktów na stronie sklepu. 41% osób uważa, że wiarygodnym źródłem informacji o produkcie są blogerzy i vlogerzy. 

Konsumenci rozumieją jednak, że w wielu przypadkach recenzja produktu przygotowana przez internetowego celebrytę jest po prostu częścią wielkiej kampanii reklamowej. Dlatego stale rośnie znaczenie mikroinfluencerów – twórców, którzy mają wąskie, ale stałe grono odbiorców. Ich publiczność jest wyjątkowo zaangażowana, co znacznie podwyższa rzeczywistą wartość reklamy.

Obserwuj nas
Zobacz także:
Reklama