Coraz częściej na Polskich sklepowych półkach pojawiają się produkty z całego świata. Wiele sieci jak np. Biedronka czy Lidl cyklicznie oferują swoim klientom produkty
z różnych zakątów np. Grecji, Portugalii, Chin czy Indonezji itd. Dzięki temu potencjalny konsument ma możliwość spróbowania nietypowych dla niego smaków. Kiedyś takie perspektywy były nieosiągalne. Duża świadomość klienta, który coraz częściej podróżuje, korzysta z Internetu, ogląda programy kulinarne sprawia, że asortyment sklepów musi wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumenta.
Od wczoraj tj. 16 stycznia pojawiła się nowa oferta handlowa Biedronki, w której oferowane są produkty z Indonezji, Chin, Korei, Japonii czy Indii wraz z przepisami kulinarnymi. Znaleźć możemy w niej chociażby tofu naturalne – 2,99 zł, sajgonki – 5,99 zł, pierożki – 5,99 zł, mrożona ośmiornica – 2,99zł/100g, mleczko kokosowe – 3,49 zł. Oferowane są także egzotyczne owoce takie jak np. mango, marakuja, papaja i trawa cytrynowa. Swoim potrawom możemy dodać nowego smaku używając przeróżnych przypraw i sosów aktualnie proponowanych jak np. sosu sojowego, sosu Hoisin Thasia, chili, kurkumy.
Również wczoraj sieć Lidl wzbogaciła swoją tygodniową ofertę o azjatyckie produkty. Proponując swoim klientom podobne produkty owocowe – pitaje, mango czy kapustę Pak Choi. Ponadto chipsy krewetkowe – 3,99 zł, wodę kokosową – 2,99 zł, grzyby mun – 6,49 zł, zestawy do sushi – 17,99 zł i wiele innych ciekawych artykułów.
Od dawna także większość sieci sklepów m.in. Auchan, Carrefour wyodrębnia poszczególne półki sklepowe, kategoryzując je na produkty z danych części świata.
Tak szeroka gama produktów pozwala rozwinąć się kulinarnie i zaskoczyć odwiedzających gości nietypowymi potrawami i smakami.