W ciągu ostatnich miesięcy możemy zaobserwować proces znikania kolejnych sklepów pod szyldem Freshmarket z polskich ulic. Zastępują je doskonale znane wszystkim Polakom „Żabki”. Czy ten proces będzie postępował? Czy możemy spodziewać się całkowitego zniknięcia sklepów tej marki z Polski? Sprawdzamy.
Marka Freshmarket została założona w 2009 roku. Jej właścicielem jest spółka Żabka Polska, należąca do funduszu CVC Partners. Proces rebrandingu sklepów trwa już od kilku tygodni. Kolejne sklepy sieci Freshmarket przekształcane są w Żabki.
Sklep, który ulega rebrandingowi zostaje zamknięty na około tydzień, a następnie zostaje ponownie otwarty już pod szyldem Żabki w nowym formacie – Galaxy. Formet ten to odpowiedź na model życia współczesnego mieszkańca większego miasta – dokonującego zakupów szybko i impulsywnie.
W tej chwili sieć sklepów Freshmarket posiada 568 punktów sprzedaży. Na tą chwilę nie wiadomo, czy każdy z nich zostanie zmieniony w Żabkę. Będzie to zależało od wyników sklepów, które już podjęły to wyzwanie. Cały pomysł wydaje się być jednak racjonalnym biorąc pod uwagę rozpoznawalność marki Żabka oraz podobnym profilu obu marek.